Průzkum AKA: Kolik se platí v Česku za reklamu

19. 4. 2016 | Petr Michl
AKA zveřejnila průměrné výše hodinových sazeb jednotlivých pozic v reklamních agenturách. Ceny práce kvalifikovaných odborníků rostou. Největší nárůst - o čtvrtinu, zaznamenala pozice digitálního manažera.

Asociace komunikačních agentur mezi svými členy každoročně zkoumá posuny v hodinových sazbách za jednotlivé profese. Nyní zveřejnila aktuální data.

Jedná se o zprůměrované údaje, které neberou v úvahu velikost agentury, její reference, historii nebo individuální kvality jednotlivých expertů. Patrný je vzestup sazeb u profesionálů s vyšší kvalifikací. V řádu procent se zvýšil průměr hodiny Senior Account Managera, Client Service Directora a kreativního ředitele. téměř patnácti set na bezmála dva tisíce korun pak stoupla odměna Digital Managera. To dokumentuje neustále vzrůstající poptávku a nároky na digitální komunikaci, která je dnes součástí prakticky všech komunikačních konceptů.

Přehled hodinových sazeb na jednotlivých pozicích naleznete níže.


Zdroj: AKA

„Výsledky průzkumu dávají zadavatelům hlavně veřejných zakázek alespoň rámcovou představu o ceně práce v komunikaci. To zadavatelům pomůže odfiltrovat nesmyslně podceněné zakázky a vyhnout se tak následným potížím při plnění smlouvy,“ říká ředitel AKA Marek Hlavica.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: