Restaurace, ve které se platí fotkami

21. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Žádný oběd prý není zadarmo, někdy ovšem výsledná cena bolí o poznání méně... Londýn dočasně otevřel restauraci, ve které jsou všechny peníze světa marné. Místo nich totiž fungují fotky na Instagramu.

Dokážete si představit, že byste odešli z restaurace bez zaplacení? V Anglii to možné je. Alespoň částečně. Krátkodobá restaurace The Picture House totiž místo peněz příjmá fotky jídla. Jednoduše stačí vyfotit fotku, nahrát ji na sociální sítě a je zaplaceno.

Minulou středu se poprvé otevřely dveře nové londýnské restaurace s příznačným názvem The Picture House. Na první pohled zcela normální zařízení. Každý návštěvník v něm dostane standartní menu o dvou chodech. Je tu ale něco, díky čemu by toto místo neměl minou žádný správný hipster ani fanoušek food-porna. Peněženku totiž může každý majitel smartphonu směle nechat doma - místo peněz příjmá restaurace platbu formou fotky jídla, zveřejněné na sociálních sítích.

Restaurace bez peněz se ale ve městě nezdrží dlouho. Zakrátko se stejně nečekaně objeví v Manchesteru a dalších městech. Každého ale asi napadne, jak se asi The Picture House vypořádá s náklady, pokud nemá žádný zisk. O finance se postará výrobce potravin Birds Eye, do jehož marketingové kampaně tento projekt spadá. Formou restaurace, která příjmá místo bankovek fotky na Instagramu, se totiž snaží propagovat své nové dva produkty. Podle průzkumu Birds Eye totiž více než polovina lidí fotí svoje jídla - ostatně na Webstagramu se fotek s hashtagem jídlo dá najít opravdu mnoho. Aby restaurace platbu započítala, musí být příspěvek logicky označen odpovídajícím hashtagem - #BirdsEyeInspirations.

Skvělý nápad, který nejen že potěší zákazníky, podporuje aktivitu na sociálních sítích, ale zároveň i plní svou marketingovou podstatu a propaguje produkty firmy přímo v praxi, měl na Webstagramu přes 400 "plateb jen za první den provozu. Kampaň podpořila i fotografka jídla, Marie Marte, která dává skutečným návštěvníkům restaurace tipy, jak si sami mohou vyfotit jídlo, tak aby vypadalo krásně.

Podobný princip využil nedávno i slavný návrhář Marc Jacobs. V jeho tweet shopu mohli návštěvníci zaplatit skrze jednoduchý příspěvek na Twitteru. Za odměnu dostali drobné dárečky, například mini parfém Daisy, který tento obchůdek propagoval. Pokud se jim ale podařilo vymyslet něco kreativnějšího, do hry se dostávaly hodnotnější věci, například peněženky a jednou za hodinu i původně drahá kabelka. Více si o Tweet shopu můžete přečíst v článku Marc Jacobs: Peníze nejsou potřeba, stačí tweetnout.

Ne všechna zařízení jsou ale hipster friendly tak moc jako například The Picture House. Americká kavárna Four Barrel Coffee dokonce zakázala sdílet fotky kávy na Instagram. Zakázané je také rozebírat nahlas jakékoliv hipsterské téma. A i to zafungovalo. Ačkoliv my jsme toho názoru, že je lepší zákazníky rozmazlovat namísto jakýchkoliv zákazů.

Zdroj: Mashable, TechCrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: