Rudá lednička od pivovaru Molson opět oslovuje Kanaďany na ulicích

1. 7. 2015 | Petr Michl



Jak přimět Kanaďany k hlasitému a veřejnému přiznání své národnosti a dokonce i cizí státní příslušníky k tomu, aby zapřeli svou zem a deklarovali, že patří také pod vlajku s javorovým listem ve znaku? Pivovar Molson zná recept: ledničkou plnou vychlazeného piva.

Možná si vzpomenete na loňskou kampaň největšího kanadského pivovaru Molson, která se snažila potěšit Kanaďany na cestách po světě. Do zářivě rudé ledničky stačilo strčit kanadský pas a po jeho oskenování se vám otevřely dveře k vychlazenému občerstvení od největšího kanadského pivovaru. Dělo se tak u příležitosti oslav dne vzniku Kanady, který připadá na dnešek, 1. července. S blížícím se výročím přišel Molson s novým kouskem. A zase je u toho ta rudá lednička.

Tentokrát ovšem k otevření nestačí pouze kanadský pas. Lednička vydá své poklady až poté, co uslyší v 6 světových jazycích od 6 různých lidí větu: „Jsem Kanaďan!"  To vede k tomu, že se Kanaďané po identifikování angličtiny a francouzštiny musí obrátit na kolemjdoucí, včetně turistů. Díky tomu je i z videa patrná humorná mezinárodní spolupráce a netrvá dlouho a za chvíli se ke kanadskému občanství hlásí třeba i Japonka nebo Korejec.

Jedná se zdánlivě o jednoduchou hříčku. Ve skutečnosti byla ale její realizace náročnější a rozpoznávání jazyků se děje s pomocí Speech Recognition API Googlu. Díky ní rozpozná lednička 40 jazyků. Hlavní poselství je ale někde jinde. S trochou nadsázky se dá říct, že toto zařízení sbližující lidi různého původu dává recept na potlačení nezdravého národovectví. Je jím paradoxně lednička plná kanadského piva.


Making of video zachycující tvorbu ledničky, která umí rozpoznávat 40 světových jazyků.

Zdroj: Techcrunch, Molson

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: