Santa ani děda Mráz si letos neškrtnou

17. 12. 2009 | RaTP
Češi opět potvrdili, že Santa Claus není nic jiného než marketingový blud, který je nám rok od roku podsouván nehynoucí setrvačností marketérů, kteří za dvacet let nebyli schopno pochopit, jak vypadají české Vánoce. Podle průzkumu společnosti SANEP totiž dárky čechům přinese Ježíšek z celých 85%.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Češi opět potvrdili, že Santa Claus není nic jiného než marketingový blud, který je nám rok od roku podsouván nehynoucí setrvačností marketérů, kteří za dvacet let nebyli schopno pochopit, jak vypadají české Vánoce. Podle průzkumu společnosti SANEP totiž dárky čechům přinese Ježíšek z celých 85%. Zároveň se však potvrzuje česká ateistická tendence - celých 8% domácností na Ježíška "nehraje".
Nicméně ani Ježíšek nebyl schopen zbrzdit dopady hospodářské krize. Ta totiž zasáhne do Vánočních rozpočtů u 47% respondentů.
A jak Češi vnímají samotné svátky? Jako období klidu a pohody Vánoce vnímá 29% dotázaných. Jako radost pro děti vytváří vánoční pohodu 20% dotázaných. Příležitostí pro rodinná setkání jsou Vánoce pro 19% respondentů. Křesťanskými svátky, které každoročně oslavují zrození Ježíše Nazaretského jsou Vánoce pro 13% dotázaných. Naopak jako chaos a stres vnímá předvánoční shon 10% dotázaných.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: