Světové rekordy v kategorii „nejvyšší věž z LEGO kostiček“ jako zdroj slávy značky

22. 8. 2013 | Petr Michl
Když milujete LEGO, není co řešit. I proto se světové rekordy, v kterých figurují LEGO kostičky mění zhruba dvakrát do roka.

LEGO má v době sociálních médií jednu velkou výhodu. Zákazníci tuto stavebnici milují a rádi sdílí fotografie svých výtvorů. Někteří svou vášeň posouvají tak daleko, že chtějí s pomocí kostiček lega lámat světové rekordy. To se nyní stalo v americkém státu Delaware, kde studenti a učitelé v rámci školního okrsku Red Clay postavili nejvyšší LEGO věž dosahující téměř 34 metrů. Překonala tak o téměř 1,5 metru dosud nejvyšší věž z lega zapsanou v Guinnessově knize rekordů. Trochu smutným faktem je, že na druhou pozici historických tabulek byla odsunuta věž postavená v říjnu minulého roku v Praze na Pankráci.

Nový nejvyšší LEGO počin získal na internetu okamžitě velkou pozornost. Základem online slávy bylo přitom to, že se dostala na hlavní stranu sdílecí platformy Reddit, kde získala tisíce hlasů a stovky komentářů.

Věž je postavena z více než půl milionu kostiček a váží téměř tunu. Po levé straně je foto z facebookové stránky školy ukazující pohled na věž od jejích základů. Ty zůstanou netknuté pravděpodobně jen do dnešního dne, kdy by mělo dojít k rozmontování.

Tradice stavění nejvyšších věží LEGO je velice silná. Poprvé se věž z lega stavěla v Londýně v roce 1968. Tehdejší „rekordmanka" měřila 15,2 metru. Od té doby se tato akce uskutečnila v řadě měst po celém světě a rekord byl překonán už více než třicetkrát. Zajímavé jsou způsoby vzniku nových věží. Někdy se jedná o marketingový tah řízený z LEGO Group, jako tomu bylo při stavbě věže v Yeosu v Jižní Koreji, kdy byla stavba součástí expozice dánského pavilonu v rámci výstavy EXPO. Zástupci managementu firmy, která loni slavila 80 let, na vztyčení v tu dobu rekordní věže osobně dohlédli.


Věž v dánském Legolandu. Na rekord dosáhla v roce 2011. Zdroj: legoland.dk

O rok dříve byla postavena nejvyšší věž přímo v Legolandu.  Jindy jde o iniciativy s partnery v podobě silných firem (V Praze jimi byly FIAT, Wüstenrot a Alpine Pro). Poslední americké akce byla ovšem z velké části závislá na příspěvcích dobrovolníků. Středoškoláci stavěli sekce 11patrové věže několik měsíců předtím, než byly spojeny dohromady.


Stavění rekordní LEGO věže v Praze. Na snímku má 28 metrů. Zdroj: Facebook.com


Stavění rekordní LEGO věže v Praze a nejmenší LEGO pomocníci. Zdroj: Facebook.com


Každopádně může být LEGO Group za tradici věží vděčná. V poslední dekádě byl rekord v této kategorii překonán zhruba dvakrát do roka. Množství publicity, kterou takto dánská hračkářská firma získává je doslova k nezaplacení. A třeba mají tyto akce i svůj podíl na tom, jak se LEGO Group v posledních letech daří. Graf níže ostatně ukazuje, jaká výrazně rostoucí je vývoj obratu společnosti.


Graf historického objemu prodejů. Zdroj: businessweek.com


Nechceme tu říci, že za strmý růst obratů LEGO Group v posledních letech může jen prostředí, které umožňuje lepší "word of mouth" šíření od fanoušků značky. Ve hře jsou i jiné faktory, přečtěte si článek Lego staví svůj úspěch na kvalitě a přístupu.


Zdroj: www.legoland.dk, www.businessweek.com, www.facebook.com, www.legovez.cz/

 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: