Tiktokizace pokračuje. Instagram testuje nový feed s obsahem přes celou obrazovku

6. 5. 2022 | Petr Michl, Beáta Vaňková
Instagram testuje nový feed, který odpovídá tomu, jak svůj obsah zobrazuje TikTok. Příspěvky, příběhy a Reels by se měly zobrazovat v rámci jednoho kanálu přes celou obrazovku.



Zdroj: Instagram

Vstoupíte do aplikace a hned vás to vtáhne, naservíruje vám video, které by vás mohlo nejvíce zaujmout, a pak jen pokračuje dalšími a dalšími. Tak zhruba funguje TikTok a Instagram chce být čím dál více jako on. Tomu odpovídá i to, že tento týden spouští širší test, v jehož rámci bude servírovat uživatelům veškerý obsah v režimu celé obrazovky.

Jde o plně integrovaný hlavní feed, který se zbavil horního panelu příběhů a vše prezentuje v uživatelském rozhraní na celé obrazovce. Ukazuje běžné příspěvky feedu, příběhy a Reels v rámci jednoho kanálu. Ukázku prvního testu zveřejnil spotter Alessando Paluzzi již v březnu.

Rozšíření testu pak jen dokazuje, že toto může být nová podoba toho, jak to bude na Instagramu brzo vypadat. Jedná se o intuitivnější a skutečně logický způsob prezentace obsahu, který by odpovídal třeba tomu, jak zobrazuje obsah TikTok. Aktualizace by také umožnila algoritmické vylepšení na základě reakce uživatelů na každý konkrétní příspěvek, na rozdíl od současného formátu, který prezentuje příspěvky různými způsoby a často zobrazuje více než jeden příspěvek na obrazovce najednou.

Což je místo, kde TikTok dokázal získat svou nejvýznamnější výhodu. Protože se všechny příspěvky TikToku zobrazují po jednom na celé obrazovce, vše, co při prohlížení daného příspěvku uživatelé dělají, lze použít jako měřítko reakce na daný obsah. To může být například když video označíte, že se vám líbí, dokoukáte ho celé, necháte video přehrát dvakrát nebo se k němu znovu vrátíte posunutím prstu. Každá reakce je specifická pro dané video, což dává aplikaci určitou výhodu při určování konkrétních prvků, které pak může sladit s profilem. Proto je kanál TikToku tak návykový. A přestože se stejným způsobem prezentují i Reels, Instagramu se zatím nepodařilo algoritmus prolomit tak efektivně jako TikToku.

Rozšíření testu uvedl na Twitteru CEO Instagramu, Adam Mosseri, a je zřejmé, že chtějí tímto krokem zlepšit objevování nového obsahu uživateli, které doporučí Instagram.

A také je patrné, že Instagram sází na videoobsah a jeho nové formáty. Nyní tak protežované Reels zaberou už 20 % času, který tráví uživatelé v aplikaci. V tuto chvíli ale jejich monetizace kulhá za Stories, mezi které se už zadavatelé naučili dávat své Stories Ads. Plný roll out představené funkce tak bude do značné míry záležet na vyvážení monetizace mezi zmíněnými formáty.

 
Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: