Umělecký projekt promění Eiffelovu věž na les

27. 10. 2015 | Jakub Hort
Mobilní aplikace vám změří tep a ve stejném rytmu nechá na Eiffelovu věž vyrůst strom. Zároveň bude na podporu zalesňování planety zasazen strom s vaším jménem.

Začátek prosince se blíží a s ním i Konference o změně klimatu Organizace spojených národů (COP21), která se koná v Paříži. Abstraktní umělkyně Naziha Mestaoui přišla s návrhem, jak podpořit zalesňování planety. Její projekt nese název 1heart1tree,  a čím více lidí se do něj zapojí, tím více stromů bude vysazeno.  

Myšlenka je velmi jednoduchá. Stačí si stáhnout aplikaci a použít senzor kamery, který z prstu změří váš tep. Ve dnech 29. listopadu až 4. prosince bude na Eiffelově věži vyrůstat virtuální strom v rytmu změřeného lidského tepu. Každý bude mít možnost růst svého stromu sledovat a sdílet na sociálních sítích. To ale není všechno. 1heat1tree nemá pouze virtuální stránku, ale i reálnou. Každý strom, který vyroste na Eiffelově věži, bude také ve jménu daného uživatele vysazen někde na planetě.

Aplikace využívá technologii interaktivního 3D mappingu, který vytvoří unikátní strom a živě jej promítne na Eiffelovu věž pomocí 30 projektorů. „Celé 3D prostředí bude fungovat v reálném čase. Centrální server bude přijímat informace z mobilní aplikace a automaticky vygeneruje stromy,“ řekla pro Adweek Mestaoui. Se stromem se také na omezenou dobu objeví uživatelem zvolený text.

Aplikace je stále v přípravné fázi, nicméně uživatelé si již mohou svůj strom zarezervovat. Každý z účastníku dostane fotografii svého virtuálního stromu se jménem na Eiffelově věži, certifikát a Google Earth složku, kde budou podrobnosti o skutečně zasazeném stromě.

 

Podle webových stránek už bylo zarezervováno přes 45 000 stromů, ale organizátorka počítá s miliony účastníků. Hlavním cílem akce je vytvořit unikátní umělecké dílo, které světovým lídrům ukáže, že změny klimatu jsou vážným problémem, na němž lidem záleží.

Zdroj: Adweek, 1heart1tree

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: