V Brooklynu vyrostlo iglú. Airbnb jej ale k pronájmu neschválilo

29. 1. 2016 | Jakub Hort
Creative director reklamní agentury si za domem postavil iglú. Airbnb mu ale hosty nepovolilo a tak si v něm musel dát šlofíka sám.

Patrick Horton, creative director v agentuře Publicis New York, se rozhodl využít sněhové bouře, která o víkendu zasáhla východní pobřeží USA. Se skupinou přátel vzali do rukou lopaty a během pár hodin vytvořili za vlastním domem ve čtvrti Greenpoint obyvatelné iglú.

A co udělat s použitelným obydlím, které nemá žádné nájemníky? Co nejrychleji ho vložit na Airbnb, kde je dnes možné nalézt ubytování u hostitelů po celém světě. V tomto případě byla rychlost opravdu kritická, protože za týden už nemusí být po iglú ani památky. Na okamžik byl výtvor Patricka Hortona skutečně dohledatelný pod názvem „Boutique Winter Igloo for 2“ za cenu $200 na noc. „Dokonce jsme stihli dostat 5 žádostí o ubytování,“ zhodnotil Horton atraktivitu tohoto typu ubytování. „Ale jedna z žádostí byla evidentně vtip, protože zájemce chtěl v iglú strávit celý červenec.“

Do tohoto vtípku ale musel vstoupit provozovatel webu a nabídku stáhnout. „Jsme rádi, že jste si našli zábavu i při sněhové apokalypse,“ zní začátek dopisu, který vysvětluje stažení nabídky z portálu. „ I když je vaše iglú velmi precizně zkonstruované, tak vám bohužel musím oznámit, že nesplňuje naše standardy.“ K omluvnému dopisu připojil zástupce AirBnB také $50 kupón na ubytování: „Ujistěte se, zda ve vámi vybraném místě bude tekoucí voda, elektřina a střecha, která se neroztaje.“ 


Štěstí se tedy na nikoho neobrátilo a
možnost strávit noc v iglú pár kroků od Manhattanu nedostal nikdo.„ Mně to ale nikdo zákázat nemohl, tak jsem si v iglú dal alespoň odpoledního šlofíka. Stačilo přinést pár dek a polštářů a vytvořili jsme překvapivě komfortní lůžko,“ popsal Horton svou zkušenost. „Vtipkovali jsme o postavení iglú už pár měsíců, nemohli jsme proto při takovéto přiležitosti zaváhat. Práce zabrala 3 hodiny v sobotu, 3 hodiny v neděli a 2 balení piva,“ stavba tedy nebyla nijak náročná.

Vše začalo jako satira, která ve finále zaujala řadu novin po celém světě. Sám Horton řekl, že byl šokován a zároveň příjemně překvapen tak velkou mediální odezvou. „ Nevím, jestli mám být nadšený nebo v depresi z toho, že můj největší životní úspěch je postavení iglú uprostřed New Yorku,“ zakončil hlavní architekt rozhovor pro portál  Adweek.

Tato veselá příhoda je cenná i jako lekce firemní komunikace. Airbnb z ní vyšlo jako společnost, co dbá standardů ubytování, které zprostředkovává, ale zároveň umí ocenit i dobrý vtip. Ostatně sama se odvážnému způsobu propagace vůbec nebrání.

Není to poprvé, co se na Airbnb objevilo neobvyklé obydlí. V minulosti se již objevily nabídky na přespání v obchodním domě IKEA v Sydney, v odstaveném letadle na amsterodamském letišti Schiphol, v kabině lanovky zavěšené v úctyhodné výšce 2 700 metrů nad mořem nebo pařížských katakombách.

 

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: