Vánoční kampaň Červeného kříže, která vás nepotěší

30. 11. 2018 | Milada Zemanová
Červený kříž vytvořil vánoční reklamu se silným poselstvím, která upozorňuje na ohrožené rodiny a obzvláště děti. Protože zatímco mnoho lidí si užívá dárků, které nepotřebují, ve stejnou dobu existují děti ohrožené na životě.

Některé děti si na Vánoce přejí hračky, mobilní telefony, počítače a další trendy moderní doby. Jiné však mají mnohem skromnější přání, které je ale o to důležitější. Chtějí být se svou rodinou. A právě to je poselství vánoční kampaně od Červeného kříže. Nedočkáte se v ní však veselí a sváteční nálady, na které jsme právě u vánočních reklam zvyklí.

Za kampaní stojí kreativní agentura Adam&eveDDB a přenese nás do země zmítané válečným konfliktem. Tou prochází Santa Claus, s plnovousem a v červeném oblečení, jak ho klasicky známe. Ale místo veselého „ho, ho, ho” se jen nevěřícně rozhlíží a pozoruje, jak kolem něj utíkají místní lidé a vojáci. Po chvíli zamíří do jednoho z rozpadlých domů, kde se nachází malá dívka, která má jediné přání. Vidět opět svoji rodinu. Toto přání ale nedokáže splnit ani Santa Claus, a tak za něj zaskočí Červený kříž. Ten totiž každoročně propojuje stovky rodin, které byly rozděleny v důsledků válečných konfliktů či přírodních katastrof.

Jenni Smoutová, komunikační manažerka mezinárodního Červeného kříže, k celé kampani uvedla:

Jsme nadšení, jak v Adam&eveDDB přeměnili vánoční témata, která jsme zvyklí vidět u značek, aby nám připomněli tisíce rodin po celém světě, které jsou vzájemně oddělené kvůli konfliktům, migraci nebo přírodním katastrofám.”

Tato netradiční kampaň nám tak ukazuje, že i v době Vánoc, které jsou v mnoha zemích symbolem komercializace a konzumu, existují lidé, kteří potřebují pomoc. A podporou Červeného kříže jim tu pomoc můžete poskytnout.

Zdroje: AdweekFast Company

Kam dál?



Vyvolat v lidech ze Západu empatii k těm, co žijí v méně šťastných částech světa, není nic jednoduchého. Mistrem PSA kampaní je dle našeho názoru zejména londýnská agentura Don't Panic. Podívejte se na ně ve speciálu, který jsme věnovali jejímu creative directorovi Joe Wadeovi. Nechybí ani mráz po zádech nahánějící  spot Most Shocking Second A Day vytvořený v roce 2014 pro organizaci Save The Children.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: