Věřitelé studia MGM schválili jeho fúzi se Spyglass Entertainment

1. 11. 2010 | ČTK
Věřitelé hollywoodského filmového studia Metro-Goldwyn-Mayer schválili v noci na sobotu jeho fúzi s americkou soukromou produkční firmou Spyglass Entertainment. Zamítli tak jiný plán miliardáře a investora Carla Icahna. Uvedly to informované zdroje a studio pak představilo plán restrukturalizace svých dluhů.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Věřitelé hollywoodského filmového studia Metro-Goldwyn-Mayer schválili v noci na sobotu jeho fúzi s americkou soukromou produkční firmou Spyglass Entertainment. Zamítli tak jiný plán miliardáře a investora Carla Icahna. Uvedly to informované zdroje a studio pak představilo plán restrukturalizace svých dluhů.

Věřitelé zamítli plán fúze, který předložila společnost Lions Gate Entertainment a který měl Icahnovu podporu. Experti ale říkají, že Icahn může dohodu ještě napadnout u bankrotového soudu a že je eventuální partnerství mezi MGM a Lions Gate ještě možné.

MGM vlastní asi 4100 filmových titulů, 10.400 hodin televizních pořadů, včetně příběhů agenta 007 Jamese Bonda, filmů s Růžovým panterem, Rockyho či Tance s vlky.
Páteční dohoda dává zajištěným věřitelům studia možnost vyměnit nesplacené dluhopisy za více než čtyři miliardy dolarů za akcie podniku při jeho odchodu z režimu bankrotové ochrany. Podle údajů Thomson Reuters drží majoritu těchto dluhů banky JPMorgan Chase a Credit Suisse.

Studio ve své páteční zprávě nešlo do podrobností. Podle informovaného zdroje plán počítá s tím, že vedení studia převezmou šéfové Spyglass Gary Barber a Roger Birnbaum. Jako ústupek Icahnovi pak investor bude moci jmenovat nejméně jednoho svého kandidáta do správní rady MGM, napsal Reuters.

Studio MGM, které sídlí v Los Angeles, pohltila v roce 2005 skupina investorů pod vedením firem Sony Pictures a Comcast Studios. Předtím byl majitelem studia magnát Kirk Kerkorian, který naposledy koupil MGM v roce 1996 od pobočky krachující francouzské banky Crédit Lyonnais. V poslední době se firmě nepodařilo přijít s novými filmovými hity a těžce na ni dopadl propad poptávky po DVD.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: