Více než 50 % uživatelů při vyhledání na Googlu neklikne na žádný odkaz

22. 8. 2019 | Milada Zemanová
Vyhledávání na Googlu dosáhlo nového milníku a firmy by se měly připravit na trend, kdy uživatelé neklikají na výsledky vyhledávání ani na reklamy.

Trend nulových prokliků, tzv. zero-click searches, je v posledních letech stále častější. A v červnu tohoto roku poprvé překročil v globálním měřítku hranici 50 %. Konkrétně v 50,33 % případů poté, co lidé využili Google vyhledávání, následně neklikli na žádný odkaz. Ani organický, ani placený. 

Na skutečnost, že většina výsledků vyhledávání zůstane bez další odezvy, upozorňuje společnost SparkToro dlouhodobě. V prvním čtvrtletí roku 2016 tyto nulové prokliky činily necelých 44 %, v první čtvrtině roku 2019 se jednalo už o 49 % a v červnu letošního roku tedy došlo ke zmíněnému přehoupnutí přes polovinu.

Většinu těchto nulových prokliků pak tvoří vyhledávání z mobilních telefonů, což je logický důsledek, vzhledem k tomu, že většina vyhledávání pochází právě z mobilů. Necelých 46 % chování ve vyhledávači pak tvoří prokliky na organický obsah a téměř 5 % pak prokliky na reklamy.

Rand Fishkin, zakladatel společností MOZ a SparkToro, s ohledem na zmíněné výsledky uvedl pro Search Engine Land, že očekává další pokles proklikovosti i u placených reklam. K tomuto tématu dále doplnil:

„Vždy, když Google změní způsob, jakým se placené reklamy zobrazují mezi výsledky vyhledávání, tak se na chvíli CTR zvedne. Nicméně brzy opět klesá, protože si lidé na tento formát zvyknou a vybudují si vůči němu slepotu.”

Trend nulových prokliků však neznamená, že firmy mají nulovou příležitost oslovit zákazníky. Pro inzerenty i nadále platí, že musí být kreativní, více viditelní a musí sdílet užitečné informace.

SparkToto ve svém průzkumu dále ukázala, že více než 94 % všech vyhledávání se zobrazuje na platformách vlastněných Googlem (tedy včetně Obrázků, YouTube a Map). Tento výsledek samozřejmě nemůžeme vztáhnout na situaci v ČR, protože zde má svůj podíl na vyhledávání i Seznam.

V každém případě je zvyšující se počet případů, kdy se uživatel neproklikne dál, varovným signálem pro firmy. S menší návštěvností webových stránek vzniká méně marketingových příležitostí a hůře se buduje vlastní publikum. Firmy tak musí přemýšlet, jak se neztratit ve vyhledávacím ekosystému, kde chtějí hledající odpověď rovnou a nikam se neproklikávat.

Zdroje: Search Engine Land, SparkToro

Štítky dokumentu: Google Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: