Vítězové PIAF 2013: „Ne" z Budějovického Budvaru získalo zlatou sošku PIAF

22. 5. 2013 | Petr Michl

Čtvrtý ročník mezinárodního festivalu reklam PIAF zná své vítěze. Radovat se mohou zástupci marketingové a reklamní branže v České republice. Hned 15 cen získaly české práce včetně zlaté sošky PIAF pro Budějovický Budvar. Vyhlášení bylo vyvrcholením dvou dnů naplněných konferenčními příspěvky a workshopy, v kterých hrála prim témata emoce v reklamě a komunikace veřejných institucí. Prague International Advertising Festival letos přivítal zhruba 400 lidí. PIAF na rozdíl od podobných soutěží neposuzuje reklamy podle použitých médií, ale podle toho, jak jsou užitečné a inspirativní. "Díky originálnímu systému kategorií jsme se soustředili na podstatu a nebavili se o médiích, ale o myšlenkách. Není to otázka nejlepšího využití rádia, ale třeba nejlepšího využití principu hry," říká Chris Garbutt, předseda poroty a kreativní ředitel francouzské pobočky agentury Ogilvy.

Zlatá soška PIAF pro Budějovický Budvar je oceněním kampaně "Ne z nás dělá to, co jsme", která již dříve ovládla poněkud kontroverzně i soutěž o nejkreativnější českou reklamu, Louskáček. Zapojila významné osobnosti, které ve svém životě řekli "ne". Člen poroty Alexander Matt, šéf globálního marketingu Adidas Originals, vysvětluje: "U Budějovického Budvaru jsme ocenili, že nešlo jen o kampaň, ale o hnutí, které Čechy zaujalo a vyniklo v komunikaci pivních značek. Její jednotlivé části měly vynikající exekuci."

Mezi oceněnými byly kampaně, které řeší běžné problémy kreativní a inovativní cestou. Značka kosmetiky Dove využila ve Velké Británii netradičním způsobem bannerovou reklamu na Facebooku. Ženy mohly sami měnit texty reklam upozorňujících běžně na nedokonalosti jejich těla a udělat z nich vtipné lichotky.

Absolut Vodka v další oceněné kampani změnila svůj výrobní proces a udělala každou lahev s originálním designem.

Heineken pojal v kampani "The Candidate" pracovní pohovor jako vlastní kampaň a zároveň motivační program. Italské pobočce za to patří zlato v kategorii Creating the media.

Rumunské značce čokolády ROM se zase podařilo změnit na čas negativní obraz Rumunů ve vyhledávači Googlu. Zlato v kategorii Audience Engagement si odnáší Mccann Erickson, pochopitelně pobočka síťové agentury sídlící v Rumunsku.

Bronz v kategorii media engagement získala kampaň One photo a day in the worst year of my life z dílny Saatchi & Saatchi Bělehrad. Video odhalovalo jeden rok v životě ženy potýkající se s domácím násilím. Zpočátku nebylo uvedeno, že se jedná o propagační video a média ho vnímala jako nářek o pomoc. I díky tomu ho viděly miliony lidí a rozproudilo velkou debatu o tématu, po „odhalení" mimo jiné o tom, jak moc je etické předstírat, že se jedná o reálnou situaci.

Vítězem kategorie media engagement se stala kampaň ruského zpravodajského portálu Znak.com známého svými protivládními postoji. Tomu bylo znemožněno dávat některý obsah do svých reklamních sdělení, jako obranu využilo bilboardy, na kterých citoval pasáže ruské ústavy týkající se svobody slova. Vyvolal tak celospolečenskou debatu nad stavem médií v Rusku.

Stříbro v kategorii Flash Impact získala printová kampaň KFC Turkish flavour od české pobočky VCCP.

To, že režisérem se přímo rodíte, dokládá kampaň The light is your friend propagující soutěž Young Director Awards. Za výjimečné podání příběhu obdržela stříbro v kategorii Storytelling.

"Značky by dnes měly dát lidem užitečné nástroje k tomu, aby se sami vyjádřili a propojili se s těmi, kteří smýšlí podobně. Lidé obecně nenávidí reklamu. Vítězné práce na festivalu PIAF jsou jiné," říká Chris Garbutt. "Klienti často chtějí nápady, které už znají, a je prokázáno, že fungují. My jsme ale ocenili inovace a nové nápady. Dobrá reklama také musí být neočekávaná. Každá taková kampaň nám pomůže zbavit reklamu špatné pověsti," dodává.

Letos nezískala žádná kampaň Grand Prix. "Je to nová soutěž. Byly tu zastoupené skvělé agentury z celého světa. Ale kdybychom udělili Grand Prix, dali bychom špatný signál světu a devalvovali tak festival," vysvětluje Chris Garbutt. PIAF nastavuje pro získání Grand Prix mimořádně náročná kriteria - oceněná práce musí být vynikající v několika kategoriích současně.

Seznam všech oceněných rozdělených dle jednotlivých kovů si můžete prohlédnout níže:








Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: