Vyjádření podpory homosexuálům může přinést dobré zákazníky

1. 7. 2013 | BeDa
V letních měsících se konají tradiční Gay Pride. A společnosti, které se nebojí nějaké té bouřlivé konverzace, se pouští do podpory homosexuální komunity. Což jim může přinést kromě dobrého pocitu i velmi dobré zákazníky.

V letních měsících se tradičně konají Gay Pride (v Praze bude tentokrát GP 17. srpna). A společnosti, které se nebojí nějaké té bouřlivé konverzace, se pouští do podpory homosexuální komunity. Což jim může přinést kromě dobrého pocitu i velmi dobré zákazníky.


Projevy podpory jsou různé, ale společné mají to, že vyvolávají zájem. Tady je pár příkladů.

Rick a Liam chtěli uzavřít manželství. Tam, kde žijí, to ale není legální. Takže sedli na letadlo do New Yorku a rozhodli se vzít tam. Ze svého plánu byli tak nadšení, že se o něm dozvěděla i posádka letu společnosti JetBlue. Ta jim připravila speciální košík na oslavu, ručně psané blahopřání a popřála jim hodně štěstí. Nakonec se jeden člen posádky, letuška Virgina, jejich svatby účastnila jako svědek, protože pár po cestě zjistil, že nemá nikoho, kdo by jim svatbu odsvědčil. Šťastný pár napsal společnosti děkovný dopis a aerolinka tento příběh zveřejnila na svém blogu a předala ho i tisku.


Letecká společnost JetBlue není ale jedinou společností, která se snaží ukázat svůj pozitivní přístup k homosexuálním zákazníkům. Absolut Vodka, JC Penney, Ray Ban i například Chevrolet se začínají o tento segment svých zákazníků více zajímat. Důvodů je podle amerického výzkumu hned několik:

- vyšší příjem domácnosti o 23 %

- větší ochota připlatit si za kvalitní zboží o 26 %

- častěji jezdí na dovolené (o 30 % více než běžná americká rodina v posledním roce)

- o 40 % více gay domácností uvedlo, že si v posledním roce koupilo smartphone

Nákupní síla LGBT komunity tak rozhodně není něco, co by společnosti nezajímalo, ba právě naopak.

Nákupní chování a loajalita ke značkám není u homosexuálních zákazníků vždy zcela odlišná, ale v několika oblastech stojí za to, se na rozdíly zaměřit a lépe tak zacílit zákazníky.

Domácnosti partnerů stejného pohlaví utrácí při jednom nákupu zhruba stejně jako jiné americké domácnosti. Ale počet nákupů, které tyto páry dělají, je o 16 % vyšší. Takže ve výsledku utratí daleko více peněz a firmy mají větší šanci je oslovit.

Dalším důležitým rozdílem je i to, že jsou homosexuální zákazníci svým oblíbeným značkám věrnější a mají větší tendenci při dobré zkušenosti doporučovat produkty i značku dále. Uvedlo to tak 64 % mužů a 65 % žen, což je o poznání vyšší podíl než je u heterosexuálních zákazníků.

 


Společnosti by si tak měly dávat pozor na způsob komunikace. A je pravda, že homosexuálové oceňují vstřícnost značek a některým reklamám trocha společenské diskuze pomáhá při
šíření.

Loni velkou vlnu zájmu zaznamenala společnost Oreo se svojí duhovou sušenkou, kterou sdílelo 90 000 lidí a obrázek olajkovalo těméř 300 000 lidí.

 

Letos se na ni snaží navázat výrobce hořčice Grey Poupon. Za tu chvíli od vydání obrázku se u něj sešlo již přes 1000 komentářů, jak pozitivních, tak i negativních, bohužel.


Zdroje: www.businessinsider.com, www.allfacebook.com

 

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: