Výrobci cigaret budou možná muset zcela změnit své marketingové strategie

6. 8. 2010 | RaTP
Naprostá typizace cigaretových krabiček, které by vedla k likvidaci produktové image většiny výrobků, je jedním z cílů návrhu Evropské komise. Podle jejích představ by měly být všechny krabičky vyvedeny v bílé barvě, přičemž přes velé tělo by bylo vyvedené zákonem dané varování. Název produktu a informace o výrobci by byly vyveden na spodní hraně krabičky předepsaným písmem a plnily by pouze informativní, nikoli marketingovou funkci.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Naprostá typizace cigaretových krabiček, které by vedla k likvidaci produktové image většiny výrobků, je jedním z cílů návrhu Evropské komise. Podle jejích představ by měly být všechny krabičky vyvedeny v bílé barvě, přičemž přes velé tělo by bylo vyvedené zákonem dané varování. Název produktu a informace o výrobci by byly vyveden na spodní hraně krabičky předepsaným písmem a plnily by pouze informativní, nikoli marketingovou funkci. Informují o tom například dnešní Lidové noviny.
Celý návrh by měl být dořešen ještě v průběhu tohoto roku a měl by být podstoupen široké veřejné diskuzi.
Proti se logicky staví výrobci cigaret, kteří návrh považují za opatření, zasahující velmi drzým způsobem do běžné hospodářské soutěže. Navíc nevylučují, že by případný zákon zkusili napadnout u soudu. Podle některých prohlášení by totiž návrh zcela zlikvidoval doposud budované pozice produktové image a zcela devalvoval hodnotu jednotlivých brandů. Částky, o které by tímto společnosti přišli, přitom leckde dosahují hodnoty miliardy dolarů.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: