Z londýnských cyklistů se brzy stane pojízdná reklama

25. 7. 2016 | Jakub Hort
Sdílení kol má mnoho podob a v Londýně plánují bezplatnou verzi. Z cyklistů se ale stane pojízdná reklama.



Zatímco my si na systém sdílení kol ve městech teprve zvykáme, v Londýně už pomalu vzniká způsob, jak tzv. bikesharing poskytnout obyvatelům zdarma. Na vývoji pracuje firma 
Buzzbike, která plánuje vypustit první kola do ulic už na podzim tohoto roku.

Na prostředcích hromadné dopravy i autech se reklamy objevují už desítky let, tak proč nevyužít i kola? Obvlášť v Londýně, kde jezdci představují čtvrtinu celého silničního provozu. Buzzbike přichází s novou cestou, kterou značky mohou oslovovat potenciální zákazníky po celém městě. Vzniku tohoto projektu napomohlo také partnerství se stvořiteli vozidla Mini Cooper, kteří potřebná kola poskytli.

Je to vlastně úplně jednoduché. Kola jsou speciálně upravená tak, aby na nich vznikla plocha, na níž je možné reklamu umístit. Partneři si vytvoří vlastní design, který je na kola natištěn a je téměř hotovo. K maximalizaci účinku reklam mají kola určeny geografické pozice, o kterých si samy značky rozhodnou. Jinde parkovat nemohou. Při hledání jezdců pro tato kola je tedy důležité, aby v okolí vybraného místa pracovali. Do kol jsou navíc integrovány bluetooth beacons, které vysílají reklamu na mobilní telefony procházejících lidí.

Všichni musí dodržovat 3 základní pravidla. Kolo je nutné připojit ke speciální mobilní aplikaci, aby bylo možné sledovat, zda jezdci dodržují dohodnutý plán. Do práce na kole se musí každý vydat minimálně 12x za měsíc a nesmí zapomenout kolo zaparkovat bezpečně na správném místě. Cyklisté zaplatí pouze zálohu ve výši 100 liber a kromě kola dostanou také světla, zámek, pojištění a bezplatný servis.

Prvních 100 kol se v ulicích Londýna objeví již za pár měsíců a dalších 1 000 je naplánovaných na příští jaro. K získání dostatečných finančních prostředků dopomáhá také crowdfundingová kampaň.

Zdroje: AdweekBuzzbike

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: