Zemřel král virálního marketingu Ken Block. Spoluzakladatel DC Shoes nepřežil nehodu sněžného skútru

3. 1. 2023 | Petr Michl
Ken Block byl jedním z králů brandového obsahu internetového věku. Jen jeho série videí Gymkhana má přes půl miliardu zhlédnutí. Neodchází tak s ním jen velká postava rally sportu, ale i marketingu.

Zdroj: Hoonigan Racing

Málokterý spolumajitel firmy dokáže přimět stamililiony lidí k tomu, aby sledovaly jeho brandová videa jen z toho důvodu, že je baví. Přesně to se ale dlouhodobě dařilo spoluzakladateli značky DC Shoes, Kenu Blockovi. Jezdec rally zahynul dle vyjádření jeho závodního týmu Hoonigan Racing 2. ledna 2023 ve věku 55 let při nehodě sněžného skútru.

„Ken byl vizionářem, průkopníkem a ikonou. A především otcem a manželem. Bude nám neuvěřitelně chybět," uvedl tým v příspěvku se smutnou zprávou. Vizonářem byl v tom, že své schopnosti rally závodníka uměl skutečně prodat a spojit se svými dalšími podnikatelskými aktivitami. Už v roce 1989 založil se svým spolužákem z vysoké školy Damonem Wayem značku DC shoes specializující se na skate obuv. V roce 2004 ji Block a Way prodali společnosti Quicksilver, Block ovšem i poté zastával pozici chief brand officer, takže nadále ovlivňoval směr a filozofii značky, ale zároveň mu to umožnilo věnovat se dalším aktivitám. Mezi to patřilo sportovní zápolení nejen v rally, ale také ve skateboardingu, snowboardingu nebo motokrosu. V rally byl přitom nejúspěšnější a dosáhl mnoha předních příček v závodech organizovaných pod X Games, na nejvyšší úrovni rally sportu v sérii Mistrovství světa v rally (WRC) se objevil v 25 závodech, ale nejvyšších příček konzistentně nedosahoval. Přesto patří pro masové publikum mezi nejznámější jezdce rally vůbec.

Vděčí za to zejména své sérii Gymkhana započaté už v roce 2008. Videa zachycující Blockovy jezdecké schopnosti v netradičním prostředí dohromady zaznamenaly více než půl miliardy zhlédnutí, tyto virály zároveň sloužily jako obsah podporující s Blockem spojené značky. Nejen DC Shoes, ale i energetické nápoje Monster, automobilky Subaru a posléze Ford, a v neposlední řadě Hoonigan Racing, který také prodává vybavení pro závodní auta.

Zdlouhavé popisy jsou v tomto případě bezpředmětné, to se prostě musí vidět. Záběry plné náhlých otoček a pálení gum si můžete vychutnat níže.

podcastu Tima Ferisse uvedl Ken Block, že celá série pro něj představuje zejména zábavu a příležitost, jak pracovat s těmi nejlepšími profesionály při produkci videí. Mezi nimi byl například režisér na Oscara nominovaného filmu District9, Neill Blomkamp. Zároveň ale Gymkhanu bral jako komerční dílo, které dostane k lidem produkty netradiční cestou a bude je bavit. Videím ostatně předcházelo takovéto varování.

Ken Block byl jedním z králů brandového obsahu internetového věku. Neodchází tak s ním jen velká postava rally sportu, ale i marketingu.  

Štítky dokumentu: Virální marketing YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: