ADMAZ oficiálně začlenil do názvu elektronické obchodování, mění název na ADMEZ

14. 12. 2012 | Petr Michl
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu oficiálně začlenila do svého názvu elektronické obchodování. Z ADMAZ se stal ADMEZ.

Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu oficiálně začlenila do svého názvu elektronické obchodování. Zásilková branže postupně na tento moderní způsob prodeje přechází, protože „internetový“ obchod je logickým pokračováním obchodu prostřednictvím papírových katalogů. Původně zásilkoví obchodníci dnes generují značnou část svých tržeb na internetu a patří mezi přední české e-shopy. Také ADMAZ se ve svých vzdělávacích aktivitách obchodu na internetu věnuje již řadu let. Od příštího roku tak digitální obchodní prostor nově zazní i přímo v názvu asociace.

Po 15 letech činnosti asociace nově ponese název Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu. Zažitá zkratka se tak změní jen v jediném písmenu. Namísto ADMAZ bude nově asociace používat zkratku ADMEZ.

„Rozhodli jsme se dát do souladu formu s obsahem. Asociace sama se aktivitám ohledně e-commerce věnuje již mnoho let a především naši vlastní členové se s příchodem internetu změnili a online obchodní prostor velmi aktivně využívají,“ řekl ředitel asociace Tomáš Hájek. „V podstatě dnes již nelze na zásilkové firmy hledět s původní představou obchodníků s tlustým papírovým katalogem. Jsou to multikanáloví obchodníci, kteří používají papírový katalog například jako cestu k zákazníkovi a předpokládají, že celou nabídku si prohlédne na internetu,“ dodal.

Právě obchodu v online prostředí se věnují i vzdělávací aktivity Asociace. Již pátým rokem pořádá úspěšnou konferenci E-commerce Forum, která je hlavním oborovým setkáním obchodníků na internetu a jednou z nejprestižnějších a největších akcí v oblasti e-commerce v Česku.
V letošním roce k „elektronickým“ vzdělávacím aktivitám ADMAZu přibyl E-shop club. Byznysově-společenská platforma pro setkávání nabízí internetovým obchodníkům možnost získávat zkušenosti od větších a zkušenějších. Účastníky jsou jak řádní členové asociace, kteří mají dlouholeté zkušenosti s logistikou, obsluhou zákazníků na dálku, komunikací s klienty i případnými reklamacemi zboží, tak nově příchozí e-shopy, které se chtějí vzdělávat a vyměňovat si zkušenosti.

Podle mezinárodních výzkumů je Česká republika e-shopovou velmocí Evropy. V porovnání s ostatními evropskými státy má výrazně vyšší množství internetových obchodů na počet obyvatel než ostatní země. Výzkumy jich uvádějí přes 30 tisíc a stále vznikají nové. Na druhé straně se povědomí veřejnosti o fungování elektronického nakupování často zaměřuje pouze na poplašné zprávy v médiích o podvodných obchodnících nebo nedostatcích obchodů objevených Českou obchodní inspekcí. Cílem sdružení platformy E-shop club při ADMAZu je pomáhat obchodům v jejich růstu a rozvoji, kultivovat online nákupní prostředí a pozitivně působit na veřejnost, aby získala v internetové nakupování větší důvěru. Setkání obchodníků se konají od září letošního roku pravidelně a věnují se mnohým aktuálním tématům důležitým pro provozování e-shopu.

Cílem všech aktivit ADMAZu je kultivace obchodního prostředí v oblasti prodeje na dálku, tedy v původně zásilkovém a dnes převážně internetovém obchodu, ale také například teleshoppingu apod. „Všude tam, kde obchodník nejedná se zákazníkem napřímo, ale na dálku, platí v podstatě stejná pravidla a hrozí obdobná rizika,“ připomněl Hájek.
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: