„Mute this Ad“ - Google dává uživatelům částečnou kontrolu nad zobrazováním reklam

10. 7. 2012 | Petr Michl
Google umožní „umlčet“ konkrétní reklamy. Neměly by se pak uživateli zobrazovat jinde na webu.

Google umožní „umlčet“ konkrétní displej reklamy. Neměly by se pak uživateli zobrazovat jinde na webu. Během příštích týdnů se začne uživatelům v pravém horním rohu displej reklam objevovat křížek („X“), vedle existujícího tlačítka „Ad Choices“. Nové tlačítko nese název „Mute this ad“ a mělo by zabránit uživatelům v objevení konkrétní reklamy jinde na internetu. Spolehlivost nicméně není absolutní, stejnou reklamu můžete vidět, pokud ji spravuje jiná agentura nebo pokud je součástí jiných kampaní cílících na jiný webový obsah.

 

Google se na svém blogu vyjádřil takto: „Věříme, že tato počáteční funkce v sobě nese přínosy pro celý ekosystém: uživatelé budou moci ovlivňovat svoji zkušenost a dát najevo, že je konkrétní reklamy nezajímají. Zadavatelé nebudou platit za zobrazování reklam lidem, jež o ně nemají zájem. Vydavatelé pak dostanou výkonnější (a potenciálně více hodnotné) reklamy a stráví méně času filtrováním reklam, které nejsou pro jejich publikum zajímavé.“

Pro začátek bude Google používat tlačítko „Mute this ad“ u displej reklam na Google Display Network, navíc jen u reklam z remarketingových a zájmových kategorií. Právě podstata remarketingu, kdy je uživatelům zobrazováno reklamní sdělení opakovaně, může vést k situaci, kdy jsou lidé frustrováni z toho, že například konkrétní banner „následuje“ jejich pohyb po internetu. To platí obzvláště v případě, kdy už uživatel na jeho základě nakoupil nebo reklamu proklikl, ale k samotnému nákupu nedošlo.

Google slibuje určitou míru kontroly nad tím, co je lidem zobrazováno. Pokud uživatel klikne na „Mute this ad“ křížek, zobrazí se mu zároveň možnost upravit svoje preference, tak aby se mu zobrazovala co nejrelevantnější reklama. Google tím de facto propaguje nastavení Ads Preferences, které tu už nějaký měsíc je. Obě možnosti dovolují Googlu uživatele efektivněji cílit a díky pocitu větší kontroly možná i zlepší náhled lidí na online reklamu jako takovou. Škarohlíd by nicméně mohl poukázat, že osvěta nástrojů k optimalizaci zobrazené reklamy je tak trochu tancem na ostří ad blocku.


Zdroj: adsense.blogspot.cz
 

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.