5 ohledů legálnosti kampaní na sociálních sítích

12. 7. 2011 | JCH
Nejčastější a tudíž základní zásady, kterých by se měli podle výzkumu z USA tvůrci kampaní držet.

1. Být transparentní

Bylo by krásné, kdyby zákazníci začali sami od sebe chválit na sociálních sítích Váš produkt, bohužel to tak ale většinou není. Někdy proto musíte věci rozpohybovat sami. Je v pořádku s tím začít, musí ale být jasné, že jde o chválu od společnosti, ne od zákazníků, jinak se můžete dostat do problémů. To samé platí u blogů, pokud poskytujete blogerovi nějakou úplatu (ať už finanční či materiální) mělo by to být na blogu zaznamenáno.

2. Vyhýat se problémům

Je to velmi nešťastné, ale společnosti byly v posledních letech žalovány za věci, které jim byly přidány na stránky zákazníky. Jednalo se často o porušení autorských práv nebo nepravdivá prohlášení. Soudy naštěstí povětšinou rozhodovaly ve prospěch společností, uváděly ale, že by společnosti mohly být za ona témata na stránkách spoluzodpovědná. Je proto dobré umístit na stránky jasné právní podmínky co návštěvníci smí a nesmí na stránky umístit.

3. Pamatovat na zákonné normy

Vzhledem k tomu, jak běžné jsou sociální sítě a kampaně na nich mohou být spuštěny tak rychle, vzniká v podvědomí názor, že zákonné povinnosti platné v tradičních médiích se na sociální sítě nevztahují. To není pravdou, zákony se samozřejmě vztahují i na sítě, a proto například Facebook dává k dispozici instrukce k propagaci na svých stránkách.

4. Udržet si určitou kontrolu

Společnosti chtějí, aby se lidé v jejich kampaních co nejvíce vyjadřovali a zapojovali, přesouvají tím však část kontroly nad kampaní na jejich stranu. Tím mohou nastat situace, kdy se jim nebudou líbit, co se bude dít a budou moci zasahovat jen do určité míry. Je tedy třeba, aby společnost udržela rozumnou míru, ve které nechá zákazníka mluvit a kdy bude kontrolovat situaci.

5. Nejdříve myslet, pak konat

Věci se ne vždy musí vyvíjet podle představ a mohou nastat problémy. Ty se na sociálních sítích velice rychle rozkřiknou. Vaše rychlé řešení se ale rozkřikne také a může mít ještě horší následky, než by měl původní problém. Je proto třeba řádně zvážit všechny aspekty včetně konzultace s právním týmem a teprve poté se rozhodnout pro správnou variantu.

Zdroj: mashable.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.