6 důkazů o marketingovém potenciálu Snapchatu

20. 10. 2015 | Kateřina Tauchenová
Obliba Snapchatu v poslední době roste přímo raketově. V některých oblastech už dokonce předhání i Facebook. A s růstem jeho obliby mezi uživateli se o něj logicky začínají více zajímat i inzerenti.

Poslední dobou se zdá, že neuplyne jediný týden, aniž by Snapchat nezveřejnil některé z dat potvrzujících jeho raketový růst. Jednu věc však Snapchatu upřít nelze: čísla, která zveřejňuje, jsou opravdu zajímavá. Server Adweek proto sestavil seznam šesti nejpřekvapivějších údajů, které poskytnou vcelku jasný obraz o tom, jak moc žhavou sítí Snapchat v oblasti marketingu je, i tomu, kdo se o něj dosud příliš nezajímal.

U amerických teenagerů vede Snapchat nad Facebookem

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Piper Jaffray je popularita Snapchatu mezi americkými teenagery dokonce větší než u Facebooku. Tato aplikace je nejdůležitější sociální sítí pro 19 % z nich.  Na prvním místě pomyslného žebříčku oblíbenosti se ale zatím s celkem velkým náskokem drží Instagram, který označilo jako nejdůležitější sociální síť 33 %amerických teenagerů. Za ním se umístil s 20 % Twitter. Facebook v tomto průzkumu získal pouze 15 % hlasů.

Cosmopolitan denně sledují 3 miliony lidí díky Snapchatu

Podle serveru Digiday dosahuje počet diváků sledujících příspěvky časopisu Cosmopolitan prostřednictvím Snapchat Discover tří milionů. Cosmopolitan, který je partnerem služby Snapchat Discover už od jejího spuštění v lednu tohoto roku, je tak dokonalým příkladem pro všechny, kteří dosud pochybovali, zda je právě tento kanál vhodným médiem pro sdílení jejich reklamních spotů.

iHeartRadio dosáhlo 340 milionů impresí během dvou dnů

Kanál internetového rádia iHeartRadio zaznamenal v polovině září 340 milionů zobrazení jejich příspěvků během pouhých dvou dnů, kdy probíhal pátý ročník jeho festivalu iHeartRadio Music Festival. Vlastní kanál na Snapchat Discover má přitom iHeartRadio teprve od konce července.

Nejvlivnější influenceři denně dosáhnou až 400 tisíc zhlédnutí

Nick Cicero, CEO společnosti Delmondo, která pomáhá značkám ve spolupráci s nejvýznamnějšími influencery na sociálních sítích, jako je například Gary Rojas, Esa Fung nebo Scotty Sire, nedávno Adweeku prozradil, že tato trojice má na Snapchatu dohromady 7 milionů followerů a jejich příspěvky na Snapchat Story dosahují denně mezi 300 a 400 tisíci zhlédnutí.

Celkový počet zobrazení videí dosahuje 4 miliard denně

Kromě klasických snapů jsou čím dál tím oblíbenější i krátká videa. Počet jejich zhlédnutí dosahuje čtyř miliard denně – to je mimochodem stejně, jako u videí na Facebooku, kterému se tohoto čísla podařilo dosáhnout až letos. I v tomto případě je tedy růst Snapchatu neskutečně rychlý – ještě v květnu totiž hlásil „pouhé“ dvě miliardy zhlédnutí denně.

Sponzorované Selfie Filters mají dosáhnout 16 milionů diváků denně

Oblíbenost by si podle CEO Snapchatu Evana Spiegela měla velice rychle získat i nová forma reklamy v podobě sponzorovaných selfie filtrů. Spiegel jim podle serveru BuzzFeed předpovídá 16 milionů zobrazení denně. Tomu však odpovídá i jejich cena, která se například o svátcích vyšplhá až na 700 000 dolarů za den.

Kam dál?

Snapchat otevřel značkám možnost vytvářet geofiltry v rámci beta testování už v létě. Podívejte se, jak si s jejich využitím poradily značky jako McDonald’s, Nike, nebo třeba filmy The Hunger Games a Terminator.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.