63 tisíc lidí zrušilo svou rezervaci vozu Tesla Model 3

4. 8. 2017 | Petr Michl
Přijít o takový počet zákaznických rezervací nezní zrovna pozitivně, ale Elon Musk toho nijak nelituje.

Na první pohled to vypadá, že se společnosti Tesla daří na co sáhne. Středeční tisková konference spojená se zveřejněním jejích kvartálních výsledků nicméně odhalila, že jí ne všechno vychází stoprocentně. Elon Musk upozornil na to, že zhruba 63 tisíc lidí zrušilo svou rezervaci vozu Tesla Model 3.

Zní to poměrně závažně. Ne už ovšem s informací, že vrcholným počtem rezervací bylo 518 tisíc, aby později poklesl na 455. Navíc se dá čekat, že se počet rezervací ještě výrazně navýší. Od minulého pátku, kdy bylo předáno 30 Modelů 3 zaměstnancům Tesly, přichází prý v průměru 1 800 nových rezervací denně.


Tesla Model 3

Dodávky zákazníkům začnou na podzim tohoto roku. Do prosince by mělo být připraveno na 20 tisíc automobilů, přičemž Musk popsal jejich výrobu jako produkční peklo.

I z toho důvodu údajně nevyvíjí snahu o navyšování počtu rezervací. Je to, jako když máte restauraci a lidem dokážete dodat hamburger do hodiny a půl. Opravdu je chcete povzbuzovat k tomu, aby si objednávali víc hamburgerů?" posloužil si kulinářským přirovnáním Musk. Lidé, kteří nyní zaplatí zálohu, si budou muset na svou Teslu notně počkat, pravděpodobně až do konce roku 2018.

Tesla je tak v automobilovém průmyslu nevídané situaci, kdy má zajištěnou poptávku na vozy, které vyrobí během příštích dvou let. V dnešní době nedočkavých zákazníků je to skutečně obdivuhodné. Ti, co zaplatí zálohu, totiž musí věřit, že do konce roku 2018 nepřijde žádná jiná značka s lepší nabídkou. Další věcí je také to, že první verze nových modelů mají obvykle svoje nedostatky, které se vyladí až u těch následujících.


Pořídit si nový elektromobil namísto vašeho vozu není tím nejvíce environmentálně zodpovědným rozhodnutím. Přesvědčte ale o tom někoho, kdo chce novou Teslu.

Elon Musk navíc zdůraznil, že jeho společnost nedává žádné prostředky na marketing. K takto obdivuhodným výsledkům jí stačí PR a mediální pokrytí, ke kterému extrémně přispívá právě Elon Musk, jenž si užívá postavení jakéhosi Edisona 21. století. Mnozí zákazníci tak do své tužby po nové Tesle neprojektují jen přání být moderní a environmentálně zodpovědný, ale částečně i touhu být cool jako Elon.

Zdroje: Business Insider, Tesla

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.