Alza.cz i CZC.cz honí po Letné motýle

23. 6. 2019 | Petr Michl
Čísla 1 a 2 mezi prodejci elektroniky nešijí tentokrát do sebe, ale do Andreje Babiše. Z jejich newsletterů si můžete pořídit kostým motýla, průvodce pro příjemce dotace, elektrický pilník na hroší kůži nebo telefon Nokia, co neodstúpí. Nikdy.

Už jsme si zvykli na to, že se ti největší e-commerce hráči ve své marketingové komunikaci navzájem špičkují. Nyní ovšem jednička a dvojka na trhu online prodejců elektroniky vykazují jistou jednotnost, minimálně tedy tematickou ve svých aktuálních newsletterech spojených s obří demonstrací proti Andreji Babišovi, která se má konat 23. června na pražské Letné.

Alza si připravila pelmel produktů, které se více či méně strefují do Andreje Babiše, jeho průpovídek, politického Hnutí ANO i holdingu, toho času zaparkovaného ve svěřenském fondu. Můžete si tak pořídit zahradní nábytek pro případ „když je venku pěkně, ale žádný koncert", nabízí ale i závěsné slunečníky a dokonce i koblížek.

Samozřejmě, každý dnes může být motýle, minimálně s pomocí kostýmu motýlí víly. Koupí šlapacího dětského traktoru pro změnu vyjádříte podporu malým zemědělcům.

Pokud chcete mít sklenice naprosto transparentní, potřebujete sadu přípravků do myčky.

Kniha pojednávající o lidském spánku představená nadpisem „Opravdu spravedlnost nikdy nespí?" je asi jedním z nejostřejších výpadů v newsletteru.

Ne moc zpátky se ale drží i nabídka dalších knih.

Samotný závěr newsletteru se pak věnuje Andrejovi Babišovi téměř adresně.

 

CZC.cz mělo stejný nápad. Newsletter nicméně svázalo převážně s jednou produktovou kategorií: s telefony. Tuto monotematičnost narušuje jen videohrou se simulátorem traktoru a VR headsetem na konci. I z toho důvodu, není copy v newsletteru až tak ostrá, jako v případě Alzy.

Přesto si zaslouží oba e-shopy pochvalu za aktuálnost a svým způsobem i odvahu. Společnost je značně polarizovaná a postavit se jako all-catch elektronický obchod proti vůdci strany s 30% volební podporou není úplně triviální.

Kam dál? 

Hele, kupujte víc ty routery. My je pak zlevníme, to dá rozum. bit.ly/Dycky_Wi-Fi

Zveřejnil(a) Alza.cz dne Pondělí 18. února 2019

Právě jste byli svědky skvělé schopnosti propojit marketing s aktuálními událostmi. Chcete další důkazy, že se podobnému stylu komunikace u nás daří? Přečtěte si článek Real-time marketing na český způsob: utopenci v Severce, kopání do ministryně Novákové a pocta kontroverznímu hrdinovi.

Štítky dokumentu: E-Commerce Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.