Amazon spustil vlastní „Pinterest". Říká mu Collections

2. 8. 2013 | Petr Michl
Amazon se nebojí zcela okopírovat nápady jiných. Nyní spouští svůj Pinterest.

Amazon již přinesl do e-commerce mnoho inovací, ne vždy to byly zcela originální nápady, málokdy to byla ovšem tak očividná kopie jako v případě jeho nové služby Collections. Říci, že layout stránky a její funkčnost silně připomínají Pinterest, je velmi jemné vyjádření. Skutečně zřetelný rozdíl spočívá snad jen v tom, že v Collections máte k dispozici pouze zboží z Amazon, které si můžete koupit.

Svým způsobem je to ale jen následování trendu upřednostňujícího obrazové vjemy a jakési „tabletizace" podoby webů i pro desktop. V České republice má například podobný responzivní design sBazar. Zahraničních e-shopů s módou sázejících na to, že uživatelky budou zálibně prohlížet stovky obrázků šatů, bot a kabelek, dávat je do svých seznamů přání a těšit se z náhle objevených kousků, je povícero. Collections jsou tak výjimečné především tím, že je uvádí tak dominantní hráč. Ani zde nechybí možnost sdílet a oblibovat jednotlivé kousky a poté si je ukládat do svých seznamů, ty se jen jmenují „collections" namísto „boards" používaných na Pinterestu. Ty přednastavené pro každého nového uživatele nesou názvy „My Style", „Want List" a „Possibilities", je tu však pochopitelně možnost vytvořit si vlastní „collections" dle libosti. Sociální rozměr je naplněn možností sledovat jiné uživatele se stejným stylem.

Zatím není kompatibilní s Collections celý sortiment zboží Amazonu, řešené je to nouzově tak, že je k dispozici doplněk „Collect" pro internetové prohlížeče, který vám umožní svoje seznamy rozšířit o jakýkoliv produkt prodávaný na stránkách e-commerce giganta. Amazon vyvíjel Collections s pomocí módních blogerek –  dojmy jedné z nich, Adrienne Shubin, můžete najít na jejím blogu, nebo si rovnou můžete prohlédnout její „online kolekce".

Pinterest se k novince od Amazon zatím nijak nevyjádřil. Po sérii kroků, které vylepšují pozici Pinterestu jako e-commerce platformy, odpověděl dalším činem. Uvedl „Price Alerts". Funkci, jež vám zašle emailové upozornění, pokud se vámi připíchnutý produkt zlevní. Jedná se o malou změnu, která ovšem může vést k velkým ziskům.

Tip redakce: Tento příspěvek není jen informací o novinkách u světové elity e-commerce, která je nám vzdálená vysokým clem pro zboží mimo EU a nízkou hranicí jeho ceny, po jejímž překročení se uvaluje. Připomínáme, že Amazon plánuje výstavbu obřího logistického centra v České republice. Pokud se tak stane, mohou Amazon i jeho nové Collections nabrat v Česku na výrazné popularitě.

Štítky dokumentu: Amazon E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.