Android zůstane volným softwarem minimálně dalších 5 let

21. 5. 2012 | Michl Petr
Sňatek Googlu a Motoroly je posvěcen i čínskými antimonopolními úřady – toto je jejich klíčová podmínka.

Google může konečně uskutečnit koupi společnosti Motorola Mobility Holding. Souhlas čínských antimonopolních úřadů vydaný v sobotu 19.5. byl poslední nezbytnou položkou. Dohodnout se na skutečné svatbě musí být o poznání jednodušší než dojednat fůzi velkých technologických hráčů. Jejich sňatek totiž musely mimo čínských autorit pro ochranu hospodářské soutěže posvětit i ty zastupující USA a EU. Google oznámil svůj záměr již v srpnu minulého roku a jako na poslední čekal na „čínské ano“.

 

Motorola je tradiční americký výrobce telefonů, který do své produkce přidal i tablety. U obojího využívá operační systém Android. S populárním OS s robotem ve znaku byla spojena i nejzásadnější podmínka čínských úřadů pro schválení akvizice. Google se musel zavázat, že ponechá Android jako otevřený operační systém, který budou moci bez poplatků využívat i jiní výrobci minimálně po dalších 5 let. Tato podmínka chrání zásadním způsobem čínské zájmy. Místní výrobci od Huawei po řadu neznámých jmen používají Android jako OS, který má svůj zvuk všude na světě.

Google vyvinul Android jako open-source, umožňuje tak všem programátorům světa dělat v softwaru změny. Zároveň ho dovoluje používat zdarma výrobcům mobilních telefonů a tabletů. Poplatky vybírá pouze z mobilní reklamy a prodeje mobilních aplikací. Když Google oznámil svůj úmysl zakoupit Motorolu, uváděl, že tento obchod napomůže Android ještě zlepšit. Do intelektuálního vlastnictví Motoroly totiž patří řada patentů spojených s bezdrátovým přenosem.

Minimálně by nové patenty mohly dopomoci k vyhnutí se dalším žalobám od konkurence. V tuto chvíli například Google čelí žalobě od společnosti Oracle, jež tvrdí, že Android porušuje její patenty spojené s Java technologií.
 

Zdroje: www.techcrunch.com, www.mashable.com

Štítky dokumentu: Google Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.