Antimonopolní úřad šetří soutěž ČT na prodej inzerce

17. 9. 2010 | ČTK
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) šetří soutěž České televize na prodej inzerce. Podle informací dnešního vydání deníku E15 úřad podnět dostal od jedné z 12 firem, které si k řízení vyzvedly zadávací dokumentaci. Deník uvedl, že zdržení vyhlášení výsledků výběrového řízení může negativně ovlivnit reklamní výnosy veřejnoprávní televize v příštím roce.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) šetří soutěž České televize na prodej inzerce. Podle informací dnešního vydání deníku E15 úřad podnět dostal od jedné z 12 firem, které si k řízení vyzvedly zadávací dokumentaci. Deník uvedl, že zdržení vyhlášení výsledků výběrového řízení může negativně ovlivnit reklamní výnosy veřejnoprávní televize v příštím roce.
"Úřad (ÚOHS) vede v této věci správní řízení. Bylo zahájeno na základě obdrženého podnětu, jméno stěžovatele nesdělujeme," řekl deníku místopředseda ÚOHS Kamil Rudolecký.
Obchodní ředitel ČT Robert Kvapil listu sdělil, že firma napadla jedno z kritérií tendru. A to kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce predikovat GRP (gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP. "Jinými slovy, jak umí udělat kompletní byznys plán na další rok. Podle této firmy je to neobjektivní kritérium. S tím nesouhlasíme," dodal Kvapil.
Do rozhodnutí ÚOHS televize nebude moci stanovit vítěze tendru. V těchto týdnech přitom začíná vyjednávání velkých zadavatelů s mediálními zastupitelstvími o smlouvách na příští rok. Nový nákupčí ČT tak bude mít výrazně ztíženou pozici, upozornil deník. "Chtěl bych, aby ÚOHS rozhodl co nejdříve, tlačí nás čas," podotkl Kvapil.
Cena zakázky je předběžně stanovena na 195 milionů korun bez DPH. Výběrové řízení je již v závěrečné fázi. Na konci srpna se otevřely obálky s nabídkami, vítěz měl být podle původního plánu určen v těchto dnech. Rozhodovat se bude mezi dosavadním prodejcem reklamy ČT, firmou Media Master, za kterou stojí Tomáš Chrenek a MediaPlatform podnikatele Michaela Richtera. Kvapil potvrdil, že podnět k ÚOHS nepodala ani jedna z nich.
ČT ročně získávala z reklamy okolo 750 milionů korun, loni se tento objem kvůli krizi snížil na 572 milionů. Roční provize Media Master, jehož pětiletá smlouva končí letos 31. prosince, se pohybovala okolo 60 milionů korun, napsal dnešní E15.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: