Apple přeskočil Coca-Colu a stal se nejhodnotnější světovou značkou

30. 9. 2013 | Petr Michl
Staré jistoty končí. Žebříček nejhodnotnějších světových značek Interbrand má po 13 letech nového vůdce.

Staré jistoty končí. Žebříček hodnoty značek sestavovaný společní Interbrand nevede poprvé po 13 letech Coca-Cola. Limonádového giganta s celou řadou pod-značek střídá technologická firma stavící na štíhlých produktových řadách a jednoduchosti pro zákazníka: Apple. Dle Interbrand je jeho hodnota vyčíslitelná částkou 98,3 miliardy dolarů. Odrazem důležitosti nových technologií v globálním byznyse a jejich popularity mezi lidmi je i druhé místo společnosti Google. Té si Interbrand cení na 93,3 miliardy dolarů. Coca-Cola je až na třetím místě se 79,2 miliardami dolarů.

Obrázek výše ukazuje první osmičku značek, jako druhou ne-technologickou v ní naleznete pouze nejznámější fast food řetězec, McDonald's. Velkým skokanem byl mimo úvodní dvojice i Samsung, který zvýšil hodnotu své značky o jednu pětinu a posunul se z deváté na osmou pozici, přičemž přeskočil Intel.   Apple se vyšplhal na vrchol z druhého místa, Google pak obsadil těsné druhou pozici, poté co byl loni na čtvrté. Na zadních místech se mohou krčit budoucí „králové", Facebook meziročně zvýšil svou hodnotu o 43 % a posunul se na pozici číslo 52. Grafy níže pak znázorňují vývoj hodnoty značek, jež jsou v aktuální Top 10, za posledních 5 let.

Interbrand zakládá svůj žebříček na hodnocení kombinace faktorů zahrnujících finanční výkon značky, její roli v ovlivňování chování zákazníků i způsob, jakým si může stanovat prémiovou cenu a vysoké marže. Níže naleznete žebříček 40 nejhodnotnějších značek, včetně jejich meziročního posunu.

Zdroj: www.interbrand.com

Štítky dokumentu: Apple Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.