Bing si půjčuje výsledky vyhledávání od Googlu pomocí "šedého dataminingu"

2. 2. 2011 | RaTP
Jak se zdá, Microsoft může mít zaděláno na velkou ostudu. Tedy v případě, že se potvrdí obvinění jeho největšího rivala na poli vyhledávání Googlu, který jej nařkl z kradení svých výsledků vyhledávání. Aby nevyšel s kauzou na světlo bez důkazů, nastražil na Microsoft jednoduchou past. A ta, jak se zdá, sklapla.

MS Bing, zdroj: www.bing.com

Jak se zdá, Microsoft může mít zaděláno na velkou ostudu. Tedy v případě, že se potvrdí obvinění jeho největšího rivala na poli vyhledávání Googlu, který jej nařkl z kradení svých výsledků vyhledávání. Aby nevyšel s kauzou na světlo bez důkazů, nastražil na Microsoft jednoduchou past. A ta, jak se zdá, sklapla.

O co konkrétně šlo? Google měl podle informací prestižního serveru Search Engine Land již delší dobu podezření, že Bing řadí výsledky vyhledávání na prvních pozicích podle stejné logiky jako jeho konkurent. To poukazovalo na potenciální skrytý datamining Microsoftu. Jak to však dokázat?

Google se rozhodl, že úskokem. Dočasně vytvořil zhruba stovku nesmyslných klíčových slov (například 'mbzrxpgjys' nebo "hiybbprqag"), jimž uměle přiřadil konkrétní výsledky vyhledávání. Pokud se tedy dalo toto klíčové slovo vyhledat, na první pozici se objevil uměle přiřazený výsledek vyhledávání.

Pracovníci Googlu posléze toto nesmyslné klíčové slovo počali vyhledávat v Internet Exploreru nebo v prohlížečích, které měly nainstalovanou vyhledávací lištu Microsoftu 'Bing toolbar'. Krátce na to prý začal Bing zobrazovat při vyhledávání zcela totožné výsledky, kterých nemohl dosáhnout jinak než zkopírováním částí databáze Googlu.

Microsoft, který dostal prostor k vyjádření, se obhájil pouze tím, že k získávání výsledků Bingu používá vícero kritérií. Čímž v podstatě potrvdil, že jedním z nich může být vyhodnocování výsledků, které odešle také Bing toolbar se zapnutou podporou Suggested Pages v Internet Exploreru.

Celá kauza, přestože z konkurenčního hlediska je spíše neškodná a případný soudní spor s Googlem by pravděpodobně Microsoft nezasáhl, může mít fatální dopad na vnímání Bingu uživateli. Ten se dlouhodobě potýká s mizerným podílem na trhu, který se mu nedaří navyšovat a nyní se mu bude argumentovat o poznání hůře. Uživatele totiž napadne logický dotaz - proč používat Bing, když si výsledky hledání stejně propůjčuje od konkurence? A navíc - co všechno o mém uživatelském chování posílá bez mého vědomí 'na centrálu'?

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.