Bizár z Bílého domu. Trump se stal influencerem propagujícím značku fazolí Goya

21. 7. 2020 | Milada Zemanová
Výroky prezidenta Trumpa nepřestávají překvapovat. Značka fazolí Goya Foods byla kritizována, že podporuje Trumpa. A tak, aby kritiky umlčel, začal na svém Twitteru publikovat příspěvky, ve kterých na oplátku podporuje tyto fazole. Přidala se dokonce i jeho dcera Ivanka.

Influencer marketing je v dnešní době velmi rozšířený. Někdy se ovšem stane, že influencer svým projevem šlápne vedle a značku ve výsledku poškodí. Danajským darem může být i podpora ze strany politiků, obzvláště těch silně polarizujících. A je přitom těžké si představit kontroverznější endorsement značce než ten od amerického prezidenta Donalda Trumpa, který to dělá pravděpodobně jen proto, aby zase někoho popudil. A právě to se nyní děje.

Hlavními aktéry aktuální kauzy jsou značka fazolí Goya Foods a prezident Donald Trump. Za americkou značkou Goya stojí španělští imigranti a jedná se dokonce o největší společnost zaměřenou na potraviny, kterou vlastní hispánci. Většina jejích produktů pochází z Karibiku, Mexika a Jižní Ameriky. Za zdůraznění zde stojí hlavně Mexiko, tedy země, na jejíchž společných hranicích s USA chce Trump vybudovat svou pověstnou zeď.

Od pochvaly k bojkotu

CEO značky Goya Foods, Robert Unanue, se zúčastnil události pro hispánské podnikatele, která se konala v Bílém domě. Na této akci chválil Donalda Trumpa, a dokonce jej přirovnal ke svým prarodičům, kteří Goya Foods založili.

Vzhledem k nenávistným projevům Trumpa vůči imigrantům a lidem latinskoamerického původu se toto pochlebování ze strany šéfa Goya Foods nesetkalo s pochopením. Naopak bylo mnohými považováno za zpronevěření se vlastním kořenům za účelem získání politických výhod. A mnoho lidí, včetně známých osobností, začalo vyzývat k bojkotu této značky.

Když jí fazole celá rodina (z Bílého domu)

Zde ovšem situace neskončila a do celé výměny názorů se začala vkládat Trumpova rodina. Nejprve jeho dcera Ivanka publikovala na svém Instagramu příspěvek, ve kterém drží plechovku fazolí Goya a přidala text: „Pokud je to Goya, tak to musí být dobré.” Za svůj příspěvek se dočkala především další kritiky. Ta souvisela mimo jiné s tím, že coby představitelka státu (poradkyně prezidenta) nemá podporovat konkrétní firmy, dále s její neupřímností, kdy pozitivně hodnotila mexickou společnost, a přitom na hranicích díky vládě jejího otce trpí hlady mexické děti.

A jako by celá situace nebyla dost absurdní sama o sobě, tak se do diskuse zapojil i samotný Donald Trump. Ten nejprve bez jakéhokoliv komentáře publikoval tweet, ve kterém má před sebou vyskládané produkty Goya, usmívá se a na znamení pochvaly má oba palce pozvednuté vzhůru. Následně publikoval další tweet, v něm pozitivně hodnotí, jak si produkty Goya vedou dobře.

Štítky dokumentu: Online PR Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.