Brazilské muzeum láká návštěvníky pomocí hashtagů

31. 5. 2019 | Milada Zemanová
Hashtagy #outfitoftheday, #instafood, #nofilter, a další jsou dnes velmi běžné, ale u historických uměleckých děl byste je hledali jen těžko. Ale právě moderní svět a tradiční umění propojuje brazilské muzeum Museu Nacional de Belas Artes a láká na originální výstavu Hashtags of Art.

Brazílie se dle průzkumů řadí na druhé místo v četnosti používání sociálních sítí, průměrně na nich lidé tráví 3 h a 56 minut denně. A aktivita, které Brazilci příliš neholdují, je návštěva muzeí. Do nich chodí pouze necelých 8 % místních obyvatel. Jak je tedy nalákat ke zhlédnutí nejstarší umělecké sbírky v Rio de Janeiru a návštěvu muzea Museu Nacional de Belas Artes? Právě díky propojení umění a sociálních sítí.

Výstava s názvem Hashtags of Art (hashtagy umění) doslova umístila populární hashtagy pod vybrané obrazy. Účelem je, aby k nim návštěvníci pocítili stejné pouto, jaké mají ke svým internetovým přátelům.

Využíváním populárních a vtipných hashtagů, co se zároveň nějak vztahovaly k historii a kontextu uměleckého díla, byli osloveni lidé, kteří se předtím o návštěvu muzea nezajímali. A jak takové propojení hashtagu a umění ve skutečnosti vypadá? Například malba z 19. století, na které je vyobrazen panovník Jan VI. Portugalský nese hashtagy #outfitoftheday, #likeaboss, #instaluxury.

Ukázky dalších maleb a připojených hashtagů si můžete prohlédnout ve videu níže.

Výstava je také propojena s Instagramem muzea. Na něm je již přes 5 tisíc followerů a je vidět, že se tímto počinem skutečně daří probouzet zájem lidí o umění.

Zdroje: Adeevee, Museu Nacional de Belas Artes, Ads of the world

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.