Bruce Willis natočil reklamu, aniž by v ní fyzicky hrál. Jak se mu to povedlo?

1. 9. 2021 | Eva Dragulová
Mít svůj obličej ve velké reklamní kampani a nevylézt kvůli tomu z postele? Je to možné, Bruce Willis vám poradí, jak na to. Odpovědí je deepfake technologie.

Herec Bruce Willis je hlavní hvězdou ruské reklamní kampaně na mobilního operátora MegaFon. A zajímavé na tom je, že se s jejími tvůrci fyzicky nikdy neviděl. A to vše pomocí deepfake technologie, kterou hollywoodská star „posvětila“. 

Společnost použila technologii deefaku k nasimulování obličeje Bruce Willise a ten pak „aplikovala“ na jiného herce na scéně v Rusku. Bruce Willis stál celou dobu mimo, ale za to, že reklamě propůjčil obličej a postavu z filmu Smrtonosná past, dostal zaplaceno. Odborníci na ruský reklamní trh odhadují, že by se Willisova odměna mohla pohybovat v rozmezí 1 až 2 milionů dolarů. Jeho postava se objeví celkem v 15 spotech. 

„Postava Bruce Willise ze Smrtonosné pasti bude vytvořena pomocí technologie generování obličejů, která je založena na algoritmech neuronové sítě. Aby se to podařilo, museli inženýři ze studia Deepcake zpracovat velké množství videí a fotografií hvězdy. Měli 34 000 jednotek obsahu, ze kterých neuronová síť vytvořila obraz celebrity,“ řekl Vasil Bolšakov, ředitel značky a marketingové komunikace MegaFonu.

  

Využívání hollywoodských hvězd v ruských kampaních není žádná novinka. Mnoho společností s nimi už v minulosti spolupracovalo. Ale použití deepfakeu otevírá nové možnosti, zvláště v době, kdy je kvůli covidu omezené cestování. A navíc to nakonec vyjde levněji.

„Došlo nám, že můžeme vytvořit kvalitní obsah bez toho, aniž se staneme rukojmími cestovních omezení, kterým v důsledku pandemie čelíme. Takto dokážeme pořizovat obsah levněji a rychleji, než když je celebrita na place,“ dodává Bolšakov.

Kvalitní obsah je možná trochu přehnané hodnocení. Počítačem stvořená tvář Bruce Willise totiž vypadá v určitých scénách jako on, v jiných už tak úplně ne. Zkušený divák, který ho má „nakoukaného“, nejspíš pozná, že to v reklamě nehraje tato hollywoodská star. Společnost MegaFon se však nechala slyšet, že otevřeně o použití deepfakeu technologie mluví a nikoho nechce uvádět v omyl. Výsledek můžete posoudit sami.

Zdroje: Ign, RBTH

 

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.