Burger King půjčuje svůj Instagram malým restauracím, aby je podpořil v těžkých časech

17. 12. 2020 | Barbora Vičarová
Na Instagramu francouzské pobočky Burger King se začala objevovat pizza, sushi nebo sladké dezerty – nejde o chybu správce účtu, ale o další gesto, kterým chce fast-foodový řetězec pomáhat restauracím zasaženým covidovými opatřeními.

Tak jako u nás, i ve Francii se restaurace a kavárny potýkají s přísnými koronavirovými opatřeními, díky kterým nesmí mít otevřeno tak, jak bylo dosud zvykem. Francouzský Burger King se tak rozhodl jim podat pomocnou ruku a právě na dobu tohoto nuceného lockdownu jim půjčuje svůj instagramový účet, na kterém mohou propagovat své podnikání. 

Instagramový profil s více než 330 tisíci fanoušky si tak nyní v rámci kampaně s názvem #WhopperAndFriends může vypůjčit kterákoliv francouzská restaurace, kterou momentálně zasáhla vládní nařízení. Stačí publikovat fotografii svého typického jídla s tímto hashtagem a Burger King každý den několik z nich přesdílí do svého feedu i do Instastories. 

Profil, kterému tak donedávna vévodily burgery a hranolky, od 10. prosince ovládají nejrůznější druhy pokrmů a kuchyní a Burger King po tuto dobu nesdílí žádné příspěvky, které by propagovaly jeho aktivity. Celá akce by měla trvat až do 21. ledna, což je datum, kdy by tvrdá opatření měla ve Francii skončit a restaurace by měly znovu otevřít.

Fastfoodový řetězec tvrdí, že tímto gestem hodlá vyjádřit podporu a solidaritu gastronomickému odvětví, které momentálně po celém světě zažívá těžké časy. Pro mnoho malých restaurací nebo kaváren mohou být opatření likvidační a právě jim chce Burger King nabídnout alespoň reklamní prostor s velkým dosahem zdarma. 

V těžkých dobách musíme podpořit i konkurenci

Podpora konkurence je myšlenka, kterou ve svých kampaních francouzský Burger King uplatňuje už od začátku epidemie. Už dříve v jednom ze svých příspěvků své zákazníky vyzval k nečekanému – totiž „Objednejte si z McDonald's!”. Je z něj jasné, že Burger King dává na chvíli ruce pryč od jízlivého pošťuchování a chce se v těžkou dobu v rámci odvětví pevně semknout. Tento nápad pak téměř jedna ku jedné použila i britská pobočka.

Kam dál?

Připomeňte si, jak Burger King podával pomocnou ruku konkurenci podnikům v Francii, Velké Británii nebo v Peru. Právě v poslední zmíněné zemi zařídil dovážku jídla překvapivě opačným směrem — od lokálních konkurentů na pobočky Burger Kingu, jako jídlo pro jeho zaměstnance na obědové pauze. 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.