Casey Neistat končí v CNN a s ním i jeho aplikace Beme

29. 1. 2018 | Petr Michl
CNN chtěla, aby ji Casey Neistat přiblížil mládeži. Zaplatila mu proto za jeho aplikaci Beme 25 milionů dolarů. Nyní aplikace končí a s ní i on.

Každý den vyjde slunce a Casey Neistat vydá svůj vlog. Tato životní jistota přestala platit zhruba před rokem a čtvrt. Krátce poté se fanoušci dosud nejpopulárnějšího YouTube vlogera dozvěděli, že za to může CNN. Ta od něj koupila aplikaci Beme za 25 milionů dolarů  a měla s Neistatem velké plány. Nyní je ovšem jasné, že se nenaplní.

Casey Neistat opustil svou kariéru YouTube vlogera mapujícího svůj život každý den, aby  pomohl tradičnímu médiu k přiblížení se mladé generaci. Vedoucí globálního týmu CNN Digital, Andrew Morse uvedl tehdy pro The New York Times:

„Casey má vliv na téměř 6 milionů skutečně mocných diváků, z nichž většina CNN nesleduje... Abychom získali takovéto publikum autenticky, věřím tomu, že musíme vybudovat něco nového."

Dle Neistatových slov mělo být jedním z jeho úkolů i změnit podobu zpráv. Slavnou se stala obálka časopisu Hollywood Reporter, kde uprostřed významných postav CNN, nezi nimiž nechybí ani Casey Neistat, dlí její CEO, Jason Zucker.  Samotný článek pak pojednával o tom, jak se CNN chystá ohrozit média milovaná mladými , jako jsou Vice nebo Buzzfeed.


Zdroj: Hollywood Reporter

Tento úkol měl být tím hlavním. Aplikace Beme byla spíš něčím bokem, za co mohla CNN internetovou celebritu ocenit 25 miliony dolarů a tím i přesvědčit k tomu, aby s ní začala spolupracovat. Beme měla být původně aplikací, která pomůže lidem sdílet okamžiky jejich života, ale zároveň jim dovolí ho vnímat a užívat si ho. A toho mělo být docíleno tím, že pořizovaný snímek nebo záznam si uživatel nemůže nijak na displeji prohlédnout ani ho následně zeditovat. Spuštění videokamery či fotoaparátu se provede jednoduchým přiložením displeje na tělo nebo třeba na zeď, když si chcete udělat selfie. Automaticky se pak sdílí. Fotky či videa si pak vaši sledující mohou prohlédnout jen jednou, místo lajku posíláte tvůrci své selfíčko. Lépe to vysvětluje sám Casey Neistat na videu níže.

Beme získalo ještě před akvizicí úctyhodný počet 1,2 milionů stažení. To je pádný důkaz Neistatova vlivu, ten ovšem již nedokázal přinutit uživatele k pravidelnému používání aplikace, která se snaží tlumit egoismus a možnost vylepšení vlastní online sebeprezentace v době, kdy je pro většinu lidí právě to tím nejdůležitějším.

V rámci CNN se proto měla Beme změnit v aplikaci poskytující mladému publiku každodenní zprávy, na které mohou reagovat 15vteřinovými video komentáři. Minulý čtvrtek 25. ledna ovšem CNN prohlásila, že aplikaci ukončuje. Ve videu, které Neistat nahrál v ten den, aby ho záhy stáhl, uvedl:

Beme bylo mým životem po více než 3 poslední roky. Toto je pro mě konec cesty."

To navíc znamená i konec Neistata v CNN. Nemyslím si, že dávám CNN, co jim chci dát, a nemyslím, že ode mě dostávají hodnotu." vyjádřil se nedávno o vzájemné spolupráci v rozhovoru pro Buzzfeed. Část 22členého týmu Beme má přejít pod divizi CNN Digital, část bude propuštěna. Digitální magnet poskytující seriózní zpravodajství pro teenagery se tak stále hledá. A fanoušci Caseyho Neistata se pravděpodobně mohou těšit na to, že začne natáčet na svůj Youtube kanál videa opět častěji.

Zdroje: BuzzFeedVarietyForbesCNN

Kam dál?

Casey Neistat se za dobu své YouTube kariéry propůjčoval placené spolupráci jen výjimečně. Když tak učinil, stálo to však většinou za to. Podívejte se třeba na jeho let v první třídě s aerolinkou Emirates v ceně 21 tisíc dolarů (v přepočtu přes půl milionu korun – pozn. red.).



Poznejte ale také jeho další díla i mimo jeho YouTube kariéru. Přečtěte si náš článek Hrdina indie videa: Casey Neistat.

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: