CAT stroje zvládnou cokoliv. I hraní her

6. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Pět strojů, osm tun dřeva, jedna věž. To je nové video, které dokazuje, že i B2B marketing se dá dělat virálně.

Stavební technika není úplně obor, který by se snadno propagoval a už vůbec ne virálním videem. Společnosti CAT se to ale daří výborně. Třeba skrze video, ve kterém jejich stroje hrají nadživotní verzi známé stolní hry.

Některé produkty prostě nejsou tak zábavné a dobře prodávané, jako je oblečení nebo elektrotechnika. Například stavební technika. Na propagační video firmy z tohoto oboru by se standartně podívalo pár odborníků a to by pravděpodobně ještě nedávali pozor. I přesto má poslední video z dílny Caterpillar (CAT), výrobce zemních strojů, má už necelé dva miliony zhlédnutí. Dokazuje tak, že nudná kategorie prostě neexistuje a dobrý, virální marketing se dá udělat i v rámci B2B segmentu. Stačí jen dobrý nápad.

A ten CAT a Ogilvy rozhodně měli. Ve videu Built For It nechali několik strojů CAT, aby se předvedli a poměřili síly při hře Jenga v nadživotní velikosti. Jejich cílem je samozřejmě aby operátoři vyjmuli pomocí strojů špalíky dřeva z věže i bez toho, že by ji svrhli a umístili špalíky zpátky nahoru. A ačkoliv Jenga věž všichni dobře známe, málokdo z nás ji viděl hrát stavební techniku a v tak obrovském měřítku. Stroje CAT jsou prostě navržené tak, aby to zvládly, ať už je to "to" cokoliv.

Součástí kampaně Built For It ale není jen samostatné video ukazující hru. Aby svoje odběratele pořádně navnadili, vypustili v CAT nejprve kratičký teaser. Naopak zvědavci, kteří už video viděli se mohou podívat na video ze zákulisí. Všechna mají nezanedbatelné množství zhlédnutí. Hezkým doplněním už je jen krátký souhrn zajímavostí z natáčení na webu společnosti. Jinak řečeno způsob, jakým sledující dostat z YouTube k sobě na web.

Propagovat velmi technické aspekty svých strojů prostřednictvím virálního video se podařilo i Volvu, přesněji divizi švédské značky věnující se výrobě tahačů, Volvo Trucks. Ten, kdo na konci roku 2013 alespoň párkrát navštívil internet, určitě zaznamenal Epic Split s Van Dammem. Není to ale jediný virál, který Volvo vyprodukovalo. V sérii videí live testů například demonstrují lehkost zatáčení prostřednictvím křečka obíhajícího dokola volantu.


Samotný křeček tak ovládá celý náklaďák. Na velmi úzké horské cestičce. Více adrenalinových virálech Volvo si můžete přečíst v článku Volvo Trucks – Býci, křeček a nebezpečí smrti.

Opět skvělý způsob, jak názorně vysvětlit přednosti daného produktu a zároveň pobavit i zaujmout své publikum natolik, aby video sdíleli dál.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.