Ceníková hodnota reklamy na lihoviny vzrostla meziročně o pětinu

1. 12. 2015 | redakce
Na vrcholu žebříčku ceníkové hodnoty v segmentu Lihoviny je značka Stock. Aperol je nicméně skokanem roku, utratil letos 40x více než loni.

V období leden - říjen 2015 činila ceníková hodnota reklamy na lihoviny 413  milionů korun, ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 vzrostla o 20 %. V rámci inzerce lihovin je nejvíce zastoupená kategorie bylinné likéry. Vyplývá to z dat monitoringu reklamy AIS, který v České republice realizuje společnost Nielsen Admosphere.


Na vrcholu žebříčku ceníkové hodnoty v segmentu Lihoviny je značka Stock. Zdroj: Facebook Fernet Stock

Ceníková hodnota využité reklamy v segmentu Lihoviny vzrostla za období leden – říjen z 342,3 milionu v loňském roce na 413,4 milionu korun v roce 2015. Na pětinovém nárůstu se významně podílela kategorie bylinných likérů, která letos vede jak v souhrnné ceníkové hodnotě, tak i v počtu zveřejněných reklam. Těch bylo za leden až říjen letošního roku publikováno v rámci monitorovaných zdrojů více než 14 tisíc. Inzerce na bylinné likéry zároveň doznala meziročně největšího procentuálního růstu. Její objem, měřeno ceníkovou hodnotou, vzrostl v tomto období o více než 70 % oproti srovnatelnému období minulého roku. Na druhém místě se v prvních desíti měsících roku 2015  umístila kategorie whisky s celkem 13 450 reklamami. Dohromady činí inzerce na bylinné likéry a whisky v rámci lihovin naprostou většinu.

Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere je z hlediska samotných značek jedním z největších skokanů letošního roku APEROL, který v prvních deseti měsících 2015 využil reklamu ve čtyřicetkrát vyšší ceníkové hodnotě, než ve srovnatelném období loňského roku. V absolutních hodnotách se umístil na třetím místě, za značkou STOCK a Tullamore Dew.

S celkovým ročním výsledkem mohou ještě zahýbat poslední dva měsíce v roce, kdy lze v souvislosti s vánočními svátky očekávat nárůst v objemech využité inzerce. V minulém roce činila souhrnná ceníková hodnota v segmentu lihovin za listopad a prosinec celkem 28 % celkové částky roku 2014. V závěru roku obvykle množství inzerce roste.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.