Česká e-commerce v roce 2019 opět rostla. Obraty e-shopů přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020 | Petr Michl
E-commerce v Česku je stále na vzestupu. Na celém českém maloobchodu už se podílí téměř z 13 %.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock

Česká e-commerce má za sebou povedené druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce. Prodeje českých internetových obchodů tak opět rostly. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %.

Celkové on-line prodeje zboží v roce 2019 předčily naše očekávání. Druhé pololetí bylo pro internetové obchody velmi úspěšné, a tak můžeme hovořit o růstu o 15 % v porovnání s rokem 2018. Za e-shopy můžeme vyjádřit jednoznačnou spokojenost s konečnými výsledky,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V předvánočním období si nakonec zákazníci nakoupili on-line za více než 52 miliad korun.

Úspěšný rok se projevuje také na celkovém podílu e-commerce na českém maloobchodě. Ten již dosahuje 12,7 % a každoročně roste. doplňuje Jan Vetyška k tomu doplňuje:

Češi našim e-shopům důvěřují. Díky stále se zlepšujícím službám a široké nabídce doručení objednávají nakupující po internetu stále více zboží z kategorií, kterým ještě nedávno zcela dominovaly kamenné obchody. Zmínit můžeme nadále raketově rostoucí prodej potravin, ale také například drogerii. Obecně platí, že Češi nakupují on-line stále častěji a pravidelněji.

Také v roce 2020 očekává Asociace pro elektronickou komerci další růst obratů z prodaného zboží po internetu. Vzhledem k již dosaženým vysokým hodnotám prodejů lze předpokládat mírné zpomalení. „Očekáváme, že česká e-commerce v novém roce poroste v rozmezí 10 až 15 %. Více nám ale prozradí až výsledky za první měsíce roku 2020,“ komentuje Vetyška. A jaká je největší výzva pro e-shopy na následujících 12 měsíců? „Internetové obchody se budou nadále snažit posunout především kvalitu doručení objednaných zásilek. Zlepšení v tzv. poslední míli bude i v roce 2020 velkým úkolem pro dopravce z oblasti e-commerce.

Tip redakce


Zdroj: Shutterstock, repro Marketing Journal

Černý pátek jako komerční svátek se stal jednou z úspěšných akcí české e-commerce. Skutečný stav slev na Black Friday 2019 byl však poněkud temný. E-shopy Alza.cz, CZC.cz nebo Mall.cz zlevnily výrazně méně, než deklarovaly. Alespoň však slevy nepojaly jako zdražení. Přesně to se povedlo v Mironetu. Podívejte se na analýzu odhalující, jak moc byly slevy reálné

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.