Českým e-shopům se daří. 89 % z nich očekává letos nárůst tržeb

21. 3. 2017 | Jakub Hort
První letošní Eshopista nepřinesl pouze zajímavou diskuzi úspěšných žen v e-commerce, ale i výsledky ankety mezi e-shopy a jejich očekávání a plány pro rok 2017.

V první polovině února se odehrála další ze série diskuzí Eshopista, tentokráte na téma Ženy v e-commerce. O svých e-shopech diskutovaly dámy Soňa Fialková (Spokojenypes.cz), Martina Svadbíková (Bellarose.cz), Petra Plemlová (unuodesign.cz) a Kristýna Křížová (Agatinsvet.cz). Ještě před zahájením samotné rozpravy představil Ondřej Klega, vedoucí marketingového oddělení konzultační společnosti ACOMWARE, která Eshopistu pořádá, studii vycházející z odpovědí zástupců e-shopů monitorující jejich pohled do roku 2017.

Průzkum mezi 121 českými e-shopy byl realizován na začátku letošního roku. Potvrdil přitom, jak úspěšný rok mají tuzemské e-shopy za sebou. „V loňském roce, kdy se celkový obrat e-commerce trhu zvýšil na zhruba 98 miliard korun, rostlo 88 % dotazovaných e-shopů. Od toho se odvíjí i vysoká očekávání do budoucna. 89 % e-shopů předpokládá, že letos svůj obrat zvýší, a zbylých 11 % předpokládá stagnaci,“ uvedl Ondřej Klega na začátku prezentace.

Přestože e-shopy vidí největší příležitost v akvizici nových nakupujících, postupně se jim daří navyšovat také obrat z loajálních, vracejících se zákazníků. „U poloviny e-shopů se stávající zákazníci podílejí na obratu z více než 30 %. Je pravděpodobné, že toto číslo dále poroste,“ domnívají ze zástupci společnosti ACOMWARE. Pokud jde o další možnosti růstu, e-shopy je vedle akvizice zákazníků spatřují v rozšíření sortimentu nebo zlepšení svých marketingových aktivit. Jako potenciální hrozby naopak uvádějí vstup nových e-commerce hráčů na český trh, tlak na snižování cen a též posílení stávající konkurence.

Výzkum zároveň ukazuje, že se majitelé e-shopů nebojí významně investovat do dalšího rozvoje. Po loňském úspěšném roce plánuje 69 % firem v roce 2017 investice navyšovat. E-shopy podpoří hlavně online technologie nebo posílení vztahu se stávajícími zákazníky. „Z hlediska marketingových aktivit pro ně zůstávají prioritou PPC kampaně a remarketing, do kterých hodlá investovat 80 % firem,“ upřesnil Ondřej Klega. Výdaje na marketing budou dále směřovat zejména na e-mailovou komunikaci, display reklamu, videoreklamu a content marketing.

Výhled na další rok vypadá optimisticky. To potvrdily i pozvané dámy v následující diskuzi a také velmi barvitě popsaly, jaké to je provozovat úspěšný e-shop a zároveň být matkou na plný úvazek. Záznam celé diskuze naleznete pod textem nebo můžete navštívit YouTube kanál, kde je diskuze rozdělená do jednotlivých subkapitol. Dále pod videem naleznete i celou infografiku shrnující anketu mezi e-shopy.

 

Kompletní infografiku ke studii Acomware naleznete níže:

Štítky dokumentu: E-Commerce Infografika
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.