ChatGPT uvádí nahrávání a přepis schůzek, stejně jako napojení na firemní CRM a úložiště
Zdroj: Hubspot
Napojení ChatGPT se stalo součástí integrace AI prvků pro mnoho nástrojů cílených na firemní klientelu. Nyní přichází OpenAI s řadou novinek značících, že nechce aby jeho velký jazykový model byl pouze dodavatelem AI schopností pro firemní software třetích stran, sám chce aby firmy braly ChatGPT jako ultimátní nástroj pro práci s informacemi.
ChatGPT Record
První novou funkcí je ChatGPT Record, tedy přepis a nahrávání videorozhovorů. Nejde o integraci přímo do nástroje typu ZOOM nebo Teams. Ty mají ostatně už vlastní „přepisovou službu“. Tu v ChatGPT zapnete v okamžiku vašeho online callu, a spustíte tím nahrávání systémového zvuku, které může fungovat až 2 hodiny v kuse. Přepis pak funguje live, posléze můžete rovnou pracovat celkovým přepisem a požádat o shrnutí, akční body, zachycení námitek apod.
Tlačítko Record přímo u chatovacího boxu. Zdroj: ChatGPT
„Tyto nahrávky se stávají součástí vaší interní znalostní báze, díky čemuž lze v minulých konverzacích vyhledávat, odkazovat se na ně a podnikat na jejich základě konkrétní kroky,” říká ChatGPT ve svém blogu. V něm i popisuje, jak přepis spustit:
1. Spusťte nahrávání
Klikněte na tlačítko Record ve spodní části jakéhokoli chatu.
Při prvním použití může být nutné povolit přístup k mikrofonu a/nebo systémovému zvuku.
2. Získejte souhlas ostatních
Pokud nahráváte jiné osoby, ujistěte se, že máte jejich souhlas.
3. Mluvte přirozeně
ChatGPT přepisuje vaši řeč v reálném čase. Časovač ukazuje, jak dlouho nahrávání probíhá. Nahrávání můžete kdykoli pozastavit nebo znovu spustit.
4. Dokončete a vygenerujte poznámky
Klikněte na Send. ChatGPT nahraje nahrávku a otevře soukromý Canvas s přehledným shrnutím, klíčovými body a akčními kroky.
5. Upravujte nebo transformujte
Můžete Canvas ručně upravit nebo požádat ChatGPT, aby ho přepsal do formy e-mailu, projektového plánu či kostry kódu.
6. Najděte nahrávku později
Globální vyhledávání zahrnuje i přepisy – zobrazuje je vedle běžných chatů. Po kliknutí na výsledek se dostanete přesně na časovou značku v kontextu.
Pro mnoho subjektů to je zajímavá možnost, která může být i doplněním jejich stávajícího řešení stejného úkolu. Například ve vydavateli Marketing Journalu, agentuře Focus, přepisy rozhovorů z MS Teams vkládáme do agenta (projektu) v ChatGPT, jenž přepis vylepší z obtížně srozumitelného „pásma mluveného slova” do čitelného zápisu, s nímž jde pak dále pracovat. Případně to samé děláme s audionahrávkami přepsanými Whisperem. Vzhledem k tomu, že OpenAI vlastní Whisper, lze očekávat, že kvalita bude podobná. Zachycení přepisu rovnou v ChatGPT může trochu manuální práce a přesunu mezi nástroji ušetřit.
ChatGPT Record případně může i nahradit placené účty u nástrojů, jako jsou Fireflies, Krisp nebo tl;dv. Ty jsou spojeny s jedním účtem bez jednoduché možnosti sdílení (na videohovory chodíte s mailem svázaným s vaším jménem, nepůjčíte ho na jiný call kolegům), zatímco v řadě firem slouží jedno předplatné ChatGPT více lidem. Úspory tak ve výsledku můžou být značné, ale i tak to v mnoha případech nemusí stát za to.
S tímto závěrem nikterak překvapivě přichází Raphael Allstadt na blogu přímého konkurenta, tl;dv, když říká:
„ChatGPT Record splňuje nejlehčí část tohoto spektra (přepisu rozhovorů, pozn. red.). Pokud je váš pracovní postup již zaměřen na ChatGPT a chcete pouze přepis a shrnující seznam odrážek, je to dostačující.
Zastavuje se však u vrstev spolupráce, na které se firmy spoléhají:
- žádný automatizovaný tok GDPR,
- žádné rozpoznávání mluvčích,
- žádné úložiště,
- žádná analýza výkonu,
- žádné granulární role.
Pro týmy, které považují schůzky za strategická data (mezi nimi prodejní pipeline, zpětné vazby od zákazníků, ověřování produktů), nejsou tato opomenutí okrajovými případy; jsou to blokátory.“
A dodává k tomu následující tabulku se srovnáním funkcí, z nichž je potřeba vypíchnout také absenci videa, nebo seznamu hlavních okamžiků videa s označením času v rámci stopáže prokliknutelného přímo na konkrétní místo záznamu.
Zdroj: blog tl;dv
ChatGPT Record je zatím dostupný v beta režimu jen pro předplatné typu Team, Pro a Enterprise – tedy pro ta, která si platí obvykle firmy. A zatím pouze ve webové aplikaci pro uživatele Macbooků.
Integrace s cloudovými službami
Pro mnohé firmy ještě zajímavější funkcí může být nově uvedené propojení na cloudová úložiště, jakými jsou Box, Dropbox, Google Drive nebo SharePoint a OneDrive od Microsoftu. Konektory na tyto služby mají podporovat MCP (Model Context Protocol), což v praxi umožní ChatGPT například provádět tzv. Deep Research i s využitím takto externě propojených dat.
Podobná propojení by se ale měla týkat i CRM systémů, jako jsou Hubspot nebo Linear. To znamená možnosti hlubšího porozumění dat a jejich interpretace bez nutnosti různě je stahovat ze zmíněných systémů a upravovat je, aby s nimi šlo pracovat uvnitř ChatGPT.
Upravit propojení můžete skrze cestu „Nastavení / Konektory".
Zdroj: ChatGPT agentury Focus
Následující tabulka pak zpřehledňuje, s jakou službou je možné využít Deep research a vyhledávání napříč napojenými službami. Hvězdička u jména nástrojů značí, že propojení není dostupné v EU, Švýcarsku a Velké Británii. Dostupnost konketorů je zatím poměrně skromná u plánů Plus a Pro, zatímco u Team, Enterprise a Edu je napojení možné u všech nástrojů.
Zdroj: help.openai.com