Chodicilide.cz jsou v nové vlně kampaně zpátky na zemi

3. 1. 2014 | Petr Michl

Chodicilide.cz jsou jednou z nejvýraznějších sociálních kampaní posledních let. Jejím cílem je ukázat, že i lidé s handicapem jsou plnohodnotnou součástí společnosti. Nemusí se na ně nahlížet se soucitem. Předchozí kampaně pro zvýraznění tohoto sdělení používali metaforu, létající majorita se dívala svrchu a tak trochu litovala lidi, co „jenom chodí". 25. prosince 2013 začala nová vlna kampaně plánovaná na celý letošní rok. Postavy v ní se „vrací zpátky na zem", hrdiny jsou skuteční lidé.

„Kampaň se vrací na zem, mezi naše sousedy, kolegy a kamarády, kteří sice mají nějaké ty zvláštnosti, ale přesto pracují, sportují, věnují se umění, milují, vychovávají děti," říká Slávka Hocká z Nadace Sirius. „Tentokrát nebudeme mluvit my, ani najatí herci nebo romantická metafora. Dáme prostor samotným lidem s postižením," dodává. Jan Říha - nevidomý horolezec, který dokázal pokořit řadu vrcholů. Petr Valchář - vozíčkář, který hraje v představení plném akrobatických prvků. Daniel Pilař - neslyšící, který pracuje v každodenním kontaktu s lidmi... to jsou pouze tři příklady lidí z reálného světa, jež i přes své znevýhodnění dělají to, co chtějí. A ti jsou také hlavními tvářemi nově natočených spotů odkazujících na webové stránky www.chodicilide.cz, kde zájemci najdou podrobné informace o komunikaci i řadu názorných videí.

Kampaň chodicilide.cz začala v roce 2010 jako reakce na rozsáhlý průzkum situace rodin dětí se zdravotním postižením. Mezi nevýznamnějšími problémy tehdy děti i jejich rodiče a pečovatelé uváděli postoj veřejnosti vůči lidem s postižením. Od té doby proběhly dvě vlny kampaně v médiích, workshopy na základních a středních školách, tvůrčí výzva pro studenty i úspěšná interaktivní výstava Moje cesta na výstavišti v Praze-Holešovicích. V současné době probíhají semináře ve školách a v přípravě je pokračování interaktivní výstavy, tentokrát nazvané Naše cesta, v Brně na začátku léta a v Praze na podzim 2014. Níže si můžete prohlédnout spoty z loňské druhé vlny kampaně, které ukazují imaginární společnost rozdělenou na postižené „chodiče" a normální „lítače".

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.