Chybí dárci krve. Ve Velké Británii proto mizí z nápisů obchodů i ulic písmena

11. 6. 2015 | Petr Michl
Už i sídlo premiéra je na D wning street, nikoliv Downing Street. Kampaň lákající dárce krevních skupin A, 0 a B pozměnila vývěsní štíty napříč Británií.

Napříč celou Velkou Británií mizí názvy obchodů i ulic. Tedy přesněji, mizí z nich písmena A, O a B. Organizace NHS Blood and Transplant našla způsob, jak zapojit veřejnost k sdělení potřeby dárců krve konkrétního typu.

Podle NHS v období 2014/2015 darovalo zatím o 120 tisíc lidí méně než před deseti lety v období let 2004/2005, celkově se jedná o pokles o více než 40 %. Kritický je obzvláště nedostatek krevních skupin A, B a 0. Dle výzkumů organizace stojí za snížením zájmu o dárcovství to, že se lidé bojí jehel, myslí si, že nejsou k darování z lékařského pohledu způsobilí a také to, že se k tomu nedostali". Minimálně na poslední ne-výmluvu může platit opravdu silný apel.

NHS přitom vytvořila buzz ve smyslu: Tvoje vlast tě potřebuje." Při jeho šíření začala pěkně odshora. Sídlo premiéra Velké Británie se nyní nachází na D wning street.


Řetězec knihkupectví Waterstones se přejmenoval na W terst nes.




A ani Odeon Studios nebo dodávky plynárenské společnosti British Gas nejsou to, co bývaly.


Do kampaně se pochopitelně zapojily i nemocnice, včetně té spadající pod Cambridge University.

 

O akci informoval se vší vervou také britský marketingový týdeník Campaign.

 

Pro zapojení nemusíte mít nutně obchod a vývěsní štít. Lidé jsou povzbuzování k tomu, aby si ubírali ta správná písmena ze jmen svých účtů na Twitteru a zatweetovali o tom s hahtagem #missingtype .


A někteří z nich to neudělali a přesto zdůraznili cíl komunikace o to více.

Vedoucí PR NHS, Andrew Tfota, řekl Buzfeed News, že mají sice v rámci sociálních médií největší komunitu fanoušků mezi podobnými organizacemi v Británii. Jedná se ale často o již aktivní dárce. Cílem kampaně bylo přitom vyburcovat právě ty druhé. Díky tomu, že jejich sdělení se stalo doslova součástí vývěsních štítů obchodů, veřejných institucí, ulic i účtů lidí na sociálních médií, se dá předpokládat, že jim byl důležitý vzkaz NHS doručen. Její kampaň je skvělou ukázkou toho, jak i při velmi malém rozpočtu vytěžit skutečně mnoho.

Zdroj: BBC, Buzfeed News, Independent, Blood

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: