Chyť mě, když to dokážeš. Hravé testovací jízdy ve Volkswagenu Polo

13. 11. 2014 | Irena Šovčíková
Že testovací jízdy musí být čistě praktické a nudné? Volkswagen v Jihoafrické republice dokazuje opak.

Auta se přes internet neprodávají, ale jde přes něj přesvědčit potenciální zákazníky k absolvování testovací jízdy. Dokazuje to například poslední Internet Efectivness Awards 2013, kde získala Grand Prix kampaň na Ford B-Max lákající ke svezení v autu, které v tu chvíli ještě nebylo na trhu. V Jihoafrické republice se rozhodly jít ještě dál. Snažily se využít moderní technologie a sociálních médií k tomu, aby o testovací jízdy lidé soupeřili přímo na ulicích.

V rámci propagace nového Volkswagen Polo totiž vznikla speciální sociální hra s názvem #Polotag. Těm, kteří chtěli vyzkoušet, v čem se nový model liší od toho starého, nestačilo pouze přijít do prodejny a zažádat o testovací jízdu. Museli si svoje auto chytit. Jeden z testovacích vozů vždy dva dny jezdil ulicemi třech velkých měst v Jihoafrické republice. Soutěžící měli za úkol potkat jej někde v ulicích a napsat o tom příspěvek s hashtagem #PoloTag. Pokud se trefili, řidič jim musel předat klíčky.

V tu chvíli měl šťastlivec možnost brázdit ulice, zkoušet jak se nové Polo řídí a doufat, že jej nikdo neobjeví. Jeho testovací jízda travala až do doby, kdy jej někdo chytil a otagoval na Twitteru. Nebylo to ale jen o zážitku. Ten, který se nejdéle nenechal chytit, nakonec vůz vyhrál.

Což je docela příjemná odměna za testování auta. Samotný Volkswagen občas svým soutěžícím napověděl, kde se auto zrovna pohybuje. A ti, kteří nechtěli nechat nic náhodě, mohli dráhu auta sledovat on-line,

Z nudných, čistě praktických testovacích jízd se rázem stala senzace plná vzrušení a radosti z výhry. Každý se chtěl novým autem svézt. Kampaň vygenerovala PR pokrytí v hodnotě přibližně 12 milionů korun, do styku s kampaní přišlo přes 27 milionů lidí. Hlavním cílem bylo však zvýšit zájem o testovací jízdy. I to se povedlo, dokonce o 243 %! Vzhledem k radosti a pozitivnímu zážitku je navíc dost možné, že někteří ze zapojených si auto skutečně pořídí. Polotag tak ukazuje, že kreativní řešení obyčejně nudných věcí má smysl a přináší své ovoce.

Zdroj: DigitalBuzzBlog

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.