Clubhouse není na odpis. Počet denních 'roomek' se od května zdvojnásobil

10. 8. 2021 | Beáta Vaňková
Zajímá ještě Clubhouse někoho? Evidentně ano. I díky změnám v UX a otevření všem uživatelům se zvyšuje jeho počet uživatelů a také výrazně počet navštívených audio místností.

Málokdy lze sledovat tak prudký vzestup zájmu o nějaké technologické řešení, jaký zaznamenala drop in audio aplikace Clubhouse v lednu tohoto roku. Snad až do konce února připomínalo shánění pozvánek do aplikace dostupné pouze v “invite only” módu složité obstarávání podpultového zboží za dob komunismu. Když před necelými třemi týdny Clubhouse opustil systém pozvánek a otevřel se veřejnosti bez omezení, byla odezva vlažná, případně plná sarkastických hlášek o tom, že tato aplikace už nikoho nezajímá. Nová data nicméně naznačují, že tomu tak zdaleka není.

Během své poslední aktualizace Clubhouse prozradil, že nyní v rámci aplikace zprostředkovává 600 tisíc „roomek” (tedy audio místností) denně, což je výrazný nárůst oproti 300 tisícům v květnu.

Po krátkém období sníženého počtu stažení aplikace v březnu a květnu, které bylo přičítáno příchodu služby Twitter Spaces a nedostatečné dostupnosti, zaměřuje Clubhouse své úsilí na další rozšíření poslechovosti a účasti uživatelů. Zakladatelé aplikace se snaží aplikaci zdokonalit pro ještě lepší uživatelský zážitek.

Po květnovém spuštění aplikace pro systém Android růst opět nabral na dynamice. Clubhouse rozšířil své řady o dalších 10 milionů uživatelů, což je výrazný skok oproti 2 milionům uživatelů, které aplikace měla ještě v lednu. Pomohlo i zmíněné opuštění pozvánek.

Dalším důležitým faktorem, který se podílí na nedávném růstu platformy je také její expanze do Indie, kde žije 1,3 miliardy lidí a kde je dominantním operačním systémem Android. Obliba aplikace v Indii navíc souvisí také s živým charakterem diskusí probíhajících v aplikaci, protože umožňuje konverzace, které probíhají bez zásahů indické vlády.

Mnoho z 300 tisíc nových místností vytvořených v posledních několika měsících má ve skutečnosti původ právě v Indii. Clubhouse tento růst podporuje také spuštěním financování indických tvůrců.

V rámci růstu platformy a její expanze při vylepšení uživatelského prostředí Clubhouse oznámil, že snižuje počet notifikací zasílaných uživateli na třetinu současného objemu. Kromě toho také přidává nová vylepšení do své služby pro zasílání zpráv „Backchannels” s možností zahájení vlákna chatu s mluvčími místnosti doslova na jeden swipe doprava a novou možností archivace. Od spuštění služby Backchannels v polovině minulého měsíce odeslalo 1,2 milionů unikátních uživatelů 100 milionů zpráv.

V neposlední řadě provedli vClubhouse také změny ve správě klubů. Budou z nich odstraněni „sledující” jako volitelná možnost a místo nich budou moci mít všechny nové kluby pouze „členy". V návaznosti na tuto aktualizaci Clubhouse zavádí novou roli „Leaders" (lídrů), která má pomoci zlepšit zapojení klubu. Tyto nové role a označení budou sloužit k lepší správě komunit v aplikaci.

Propracované UX aplikace je zásadní pro její budoucí úspěch. Po zveřejnění Twitter Spaces se musí připravit také na příchod platformy Facebook Audio Rooms, která se Clubhousu velmi podobá a která má díky více než 2miliardové základně uživatelů silné ambice zaujmout pozici i ve sféře podcastů. To, jestli Clubhouse tento nápor ustojí, prozradí příští měsíce až roky.

Pro ty, co už nyní Clubhouse odepisují, bychom rádi připomněli jiný příběh. V roce 2016 vznikla ohromná volna popularity mobilní AR hry Pokémon Go. Do půl roka zájem masmédií vyšuměl a s tím pro mnoho lidí tato hra umřela. Ve skutečnosti má ale dosud velmi aktivní komunitu a za posledních let vydělala přes 5 miliard dolarů. Dokáže proto Clubhouse existovat a vydělávat „mimo mainstream“? Není to vyloučené, kvůli konkurenci od zavedených platforem to ale bude mít o poznání těžší.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: