Clubhouse testuje monetizaci. 100 % financí půjde tvůrcům

9. 4. 2021 | Milada Zemanová
Platforma Clubhouse spustila možnost monetizace pro první skupinu tvůrců. Posluchači nově budou moci finančně odměnit své oblíbence a zasílat jim finance obdobným způsobem, jaký známe například z platformy Patreon.

Audio sociální síť Clubhouse je na trhu přibližně rok a nyní přichází s možností monetizace pro tvůrce obsahu. Pomocí nástroje Clubhouse Payments umožní uživatelům, aby zasílali finance svým oblíbeným autorům.

Clubhouse Payments by měly fungovat tak, že uživatel přijde na profil konkrétního tvůrce, kterému chce zaslat finance. Pokud má tento tvůrce aktivovaný zmíněný nástroj, uživatel klikne na tlačítko „Send money” a následně vloží požadovanou částku.

Clubhouse ve svém vyjádření uvedl, že 100 % zaslané částky půjde přímo autorovi. Uživateli bude současně strhnuta určitá drobná částka za zprocesování platby. Tento poplatek by ovšem měla obdržet společnost Stripe, která má na starosti právě zprocesování plateb. Aplikaci Clubhouse by tak z těchto financí neměly plynout žádné zisky.

Pro autory je to jednoznačně pozitivní zpráva. Za svůj kvalitní obsah budou nyní odměňování, a mohou svou přítomnost na platformě Clubhouse využít například k získání financí na konkrétní projekt.

Paul Davison, spoluzakladatel aplikace Clubhouse, se nechal slyšet, že chtějí v rámci aplikace podporovat přímou monetizaci než se spoléhat na inzerci.

Zůstává otázkou, zda si Clubhouse udrží svůj přístup i do budoucna. V současnosti se spoléhá především na finance od investorů. Nicméně pokud chce být v budoucnu finančně životaschopnou platformou, bude muset přijít na způsob, jakým z aplikace získávat příjmy pro sebe.

V současné době bude monetizace zpřístupněna menšímu množství uživatelů k otestování. A následně by se v jednotlivých vlnách měla zpřístupnit i ostatním uživatelům.

Zdroje: Clubhouse, TechCrunch

Tip redakce

Monetizace, se kterou nyní přichází Clubhouse, ovšem není prvním případem, kdy zmíněná platforma chtěla odměňovat své tvůrce. V březnu letošního roku začala například testovat tzv. Creator Grant Program. Ten sdružuje prozatím vybrané influencery, kteří testují produkci placené formy obsahu.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.