Clubhouse upřesnil detaily svého rozšíření pro Android. Kdy bude dostupný v Česku?

19. 5. 2021 | Petr Michl
Už včera byl Clubhouse pro Android nově dostupný v Japonsku, Brazílii a Rusku. Česko má přijít velmi brzy.

Clubhouse oznámil betatestovací verzi své Android aplikace před 2 týdny. A to navíc s tím, že ji zkouší na anglicky mluvících trzích. Nic nenapovídalo rychlému roll outu, ale zdá se, že opak je pravdou. Česko by navíc nemělo zůstat opomenuto za velkými trhy. 

Od úterý 18. května by měl být dostupný v Japonsku, Brazílii a Rusku, v pátek dopoledne přijde na řadu Nigérie a Indie. Do konce dne pak má být Clubhouse dostupný v celém světě, tedy včetně Česka. 

Tento postup je překvapivý. Jisté obavy z příliš rychlého postupu totiž šly vyčíst z jeho 2 týdny staré tiskové zprávy oznamující betatest verze pro Android na více místech. „Vždy jsme měli k růstu rezervovaný postoj, drželi jsme malý tým, rozvíjeli se veřejně a brali si přitom zpětnou vazbu z komunity. Když škálujete komunity příliš rychle, věci se mohou rozbít,“ prozradil Clubhouse hned na jejím začátku. Na závěr pak dodává:

„Ve snaze udržet růst pod kontrolou, budeme pokračovat s čekacím listem a systémem pozvánek. Tak aby každý nový uživatel s sebou přinesl i několik svých přátel. S blížícím se létem a škálováním našeho backendu se plánujeme otevřít ještě více a přivítat (mimo uživatelů Andoridu, pozn. red.) miliony dalších lidí z čekací listiny uživatelů iOS, přidat podporu dalších jazyků a více prvků přístupnosti, aby si mohli lidé na celé světě užít Clubhouse způsobem, který je jim vlastní.“

Stále platí systém pozvánek, ale jinak je zřejmě opatrnost na vedlejší koleji. Aplikace se otevře do konce týdne milionům nových uživatelů.

Z pohledu Clubhouse je velkou otázkou, jestli jeho dosavadní iOS exkluzivita nebyla vlastně na škodu. Clubhouse je tu něco přes rok. Aplikace, kde můžete najít tematické živé diskuze dle vašeho přání a klidně se do nich zapojit, byla jak stvořená pro dobu pandemie. Pro mnoho lidí Clubhouse představuje jistou náhražku socializace. Dle společnosti App Annie se počet uživatelů aplikace vzniklé v roce 2020 vyšplhal za první dva týdny v únoru 2021 z 3,5 na 8,1 milionu. Stačí se ale podívat na počty uživatelů u Facebooku, Twitteru nebo i Redditu — sociálních médií, co se také pustily do vlastních klonů Clubhouse — a je vám jasné, že hra na exkluzivitu v okamžiku, kdy bude kolem více podobných aplikací, do značné míry ztrácí smysl. Rozšíření na Android je logickou cestou, ale Clubhouse to bude mít ve zmíněné konkurenci i za (naštěstí) zlepšené situace s nákazou Covid-19 ve většině světa mnohem těžší. 

V Google Play najdete jeho aplikaci zde.  

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.