Co funguje na Instagramu a s čím uspějete v roce 2018

3. 1. 2018 | Kateřina Němečková, Petr Michl
Věděli jste, že 70 % příspěvků na Instagramu nikdo nevidí? Sepsali jsme pro vás tipy, jak to udělat, aby vaše příspěvky nezapadly a uživatelé na ně reagovali.



O síle a marketingovém potenciálu Instagramu toho bylo napsáno již mnoho. Stejně tak je internet plný různých návodů „jak na to,” aby byl váš účet nejsledovanější a nejlepší. Na základě odhadu vývoje pro rok 2018 jsme pro vás sepsali základní body, kterým musíte věnovat pozornost: obrázek je lepší než video; originální hashtag zlepšuje vztah s fanoušky i monitoring; označení místa vyvolává větší engagement; shopping tag je nenápadný, ale účinný; upřímný ambasador může být silnější než celebrita a algoritmus jde oklamat.

Obrázek produktu nestačí

Dominanci obrázků potvrzuje i jiná statistika, která tvrdí, že fotky generují o 36 % větší zaujetí než videa. Zároveň je důležité uvést, že obrázky, na nichž je něčí obličej mají o 38 % více „srdíček“ než ty, na který je jen produkt. Na druhou stranu, 65 % nejoblíbenějších příspěvků souvisí právě s nějakým produktem. Při focení příspěvků na Instagram je tedy dobré zvolit takovou kompozici, kde je vidět influencer/celebrita/řadový zaměstnanec, který používá váš produkt. Pokud si vytvoříte i vlastní hashtag, bude se komunita lépe orientovat, a vám se pak bude lépe sledovat výkon kampaně (70 % hashtegů je stvořeno značkami). K dokonalosti příspěvek dotáhnete označením místa, na kterém byla fotografie pořízena – lokalizované příspěvky mají až od 79 % větší engagement.

Sedmdesát procent příspěvků na Instagramu nikdo nevidí. Většinou jsou na vinně chybějící/nesprávné hashtagy, na jejichž základě celý algoritmus funguje.

Instagram není jen na posílení brandu, může výrazně zvýšit i prodeje

Facebook, jakožto majitel Instagramu, plánuje další vývoj rozšířené i virtuální reality. Chce více monetizovat Messenger, a pracuje na tom, aby se skrze něj dalo platit i jinde než v USA (tam již funguje PayPal). Naráží na problémy s bezpečností osobních údajů i plateb jako takových, takže si v Evropě pravděpodobně ještě počkáme. Bude se soustředit na podporu propojení online reklam s offline nákupy a chce zdokonalit vyhledávání pomocí obrázku.

Od Instagramu se pak očekává nárůst příjmů z reklamy v mobilních zařízeních na čtyři miliardy dolarů. Konkurence bude tedy obrovská, je důležité být mezi prvními a zvolit správnou strategii.

Naučte se používat „shopping tags“. Označování produktů v příspěvcích názvem vašeho obchodu, cenou nebo jinou informací vedoucí ke konverzi. Tato forma uživatele tolik neruší, jelikož si informace zobrazí až poklepáním na obrázek. Bude tedy nutné nejprve rozšířit povědomí mezi uživateli, ale to by nemělo dlouho trvat.

Instagram Stories se mohou stát nejdůležitějším formátem

Vypracujte si plán na InstaStories. Lidé u značek často pečlivěji sledují dočasné nabídky. Vědomí, že vaše InstaStory brzy zmizí, samo nutí uživatele jej pravidelně sledovat. Je proto nutné pečlivě připravit plán a sdílet opravdu zajímavé, výjimečné a atraktivní informace, které udrží pozornost vašich fanoušků.

Ačkoliv obrázky generují větší zaujetí, nezapomínejte i na videa. Dbejte na stručnost a jasnost sdělení, které zaujme scrollujícího fanouška. Videa by měla ukazovat to, co obyčejný obrázek nedokáže dostatečně zachytit. Jsou vhodná hlavně pro ty, kteří chtějí osobnější vztah se svými fanoušky.

Inspirujte se mezi těmi, co vládnou InstaStories úplně nejvíc. Níže je žebříček top 10 influencerů, jejichž krátké příběhy patřily mezi ty nejsledovanější.

  1. LeLe Pons (@lelepons)
  2. Neymar Jr. (@neymarjr)
  3. Olga Igorevna Buzov (@buzova86)
  4. Kim Kardashian (@kimkardashian)
  5. Amanda Cerny (@amandacerny)
  6. Chiara Ferragni (@chiaraferragni)
  7. Maluma (@maluma)
  8. Anitta (@anitta)
  9. Ariana Grande (@arianagrande)
  10. Kourtney Kardashian (@kourtneykardash)

Inspiraci nejen pro značky z oblasti módy mohou poskytnout například LeLe Pons nebo Amanda Cerny, tedy influencerky nepatřící do ranku celebrit mimo sociální média. Nejsou slavnými modelkami, zpěvačkami ani nehrají fotbal tak dobře jako Neymar, své publikum si vybudovaly obsahem v sociálních médiích. A právě na Instagramu  mají nyní ještě větší publikum než na YouTube a jejich InstaStories mají násobný dosah. Venezuelská kráska LeLe Pons má na krátká videa velký talent. Její hvězda totiž začala prvně stoupat na platformě Vine, kde měla videa pouze 6 vteřin.


Nehledejte jen vlivné influencery, ale především ty, co vašemu produktu věří

Influenceři se sice přesouvají ze Snapchatu na Instagram a jejich příspěvky stále většina lidí nevnímá jako reklamu, ale pro značku je všeobecně lepší najít si skutečného ambasadora. Ambasador má sám od sebe vaši značku rád, proto se mu i lépe propaguje a tvoří nenucený obsah. Čím více jich bude, tím větší bude i dosah. Dobré je, že skutečným ambasadorům z lidu většinou jako odměna stačí produkty, které v porovnání s honoráři některých influencerů nestojí skoro nic.

Pozvěte fanoušky na sendvič

Nezapomínejte na interakci s fanoušky. Přidáním příspěvku vaše práce nekončí. Pokud chcete zvýšit aktivitu u příspěvku, musíte se zapojit s fanoušky do diskuse a reagovat na jejich podněty.

Jak zajistit zobrazení příspěvku? Vyzkoušejte takzvané „sendvičování (sandwiching). Algoritmus zobrazování se často mění a je v něm příliš mnoho proměnných, které jen těžko někdo odhalí. Popularitu příspěvku údajně zvýšíte, pokud uděláte příspěvky na obou stranách uživatelsky atraktivní (soutěž, rozdávání vzorků…). Jinými slovy, pokud jsou dva nejbližší příspěvky populární (mají mnoho reakcí), zvýší se zobrazování i příspěvku mezi nimi. Od toho tedy název „sendvičování.“

Přesný návod v dynamickém prostředí sociálních sítí není možné sepsat. Pokud však držíte krok s trendy a pravidelně analyzujete data, měli byste schopni sami určit, co u vaší značky funguje, a co naopak nemá žádné reakce. Jak budou nové možnosti vypadat dopředu nevíme, je ale dobré začít alespoň zlehka přemýšlet, jak by se ve vašem oboru daly využit. Štěstí totiž pořád přeje připraveným.

Kam dál?

Podívejte se na data, která ukazují, že Influenceři využívají Snapchat o 33 % méně než před půl rokem

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.