Co s pandemií? Vládní kampaň za ní chce udělat tečku

16. 2. 2021 | Petr Michl
Udělejme tečku za vyčerpáním, strachem i nejistotou, říká kampaň od servisní organizace Asociace komunikačních agentur, ARAs. Podívejte se na vítěze výběrového řízení na vládní kampaň na podporu očkování proti nemoci COVID-19. Naplno se rozjede nejdříve od dubna.

Podstata vládní kampaně na podporu očkování proti nemoci COVID-19 se začíná rýsovat. Úřad vlády ČR si jako dodavatele vybral návrh ARAs, servisní organizace Asociace komunikačních agentur (AKA). Ten vznikl na hackathonu iniciativy Cesta ven a staví naslovní hříčce tečky, kterou může udělat očkování za pandemií a negativními jevy, které jsou s ní spojené. Vizuály kampaně byly představené včera na tiskové konferenci, spuštění kampaně směrem k veřejnosti nicméně nastane nejdřív v dubnu.

Marek Hlavica, ředitel AKA a jednatel ARAs, uvedl:

„Tečka symbolizuje konec a zároveň naději na nový začátek. Jestli existuje něco, na čem se dnes shodne celá společnost, je to touha ukončit trápení a nepříjemnosti spojené s pandemií. Očkování je právě tou pomyslnou tečkou, která nám dá šanci tohle těžké období uzavřít.“  

Kampaň má mít tři fáze odrážející dostupnost vakcíny pro jednotlivé části společnosti. První fáze spojená s očkováním seniorů a zdravotníků v první linii má za cíl „pouze“ podávat o očkování relevantní informace, aby se lidé rozhodli. Druhé fáze, kdy bude očkování dostupné již pro širší veřejnost, chce vybízet k včasné registraci s tím, že „teď je čas pro nás všechny“. Třetí fáze kampaně se zaměří na ty, co mají k očkování výhrady.  Sdělí jim, že „bez nich to dohromady nedáme“.

Rozdělení cílových skupin se mimo reality dostupnosti vakcíny opírá i o výzkum Nielsen Admosphere, který zjistil, že česká populace je v ochotě nechat se očkovat rozdělená půl na půl. Výzkum zmiňuje jako tři vhodné cílové skupiny komunikace tzv. zvažovatele, vlažné odpůrce a ignoranty. Více prý váhají ženy a lidé v mladší produktivním věku.

Kampaň má být k vidění v televizi, na internetu, sociálních sítích, s medializací mají pomoci také PR aktivity. Autenticitu hlavnímu spotu i online komunikaci dodají prostřihy s rozhovory zachycujícími každodenní realitu vybraných zástupců veřejnosti. Prostor bude dán i odborníkům z řad organizace Lékaři pomáhají Česku, kteří budou odpovídat na nejčastější pochybnosti, které lidé o očkování mají.

Součástí kampaně bude i informační web, který má při očkování lidem usnadnit navigaci. Dále se počítá se zapojením krajů, zdravotních pojišťoven či soukromých firem, které mohou připravenou kreativu použít ve své komunikaci.

Rozpracování vítězného konceptu údajně potrvá 4 až 5 týdnů, přičemž start pozdrží 15denní lhůta, kterou mají další účastníci výběrového řízení na odvolání.

Kreativní koncept byl vytvořen zdarma. Úřad vlády nicméně vydá 3,5 miliony korun na produkci kampaně. Ministerstvo zdravotnictví poté přispěje na nákup médií, na který má 50 milionů korun včetně DPH. Pro srovnání: jeden den lockdownu ekonomiku údajně stojí ekonomiku více než miliardu korun. 

Kam dál? 

Svou kampaň na podporu očkování má už hlavní město Praha. Na ni i další koncepty ze zahraničí se podívejte v tomto článku

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.