Coca-Cola přichází s novou příchutí po více než 10 letech

13. 2. 2019 | Milada Zemanová
Coca-Cola reaguje na rostoucí poptávku po různých příchutích soft drinků. Od konce února přináší pomerančovo-vanilkovou příchuť, s cukrem i bez něj. Doufá, že tak naláká zákazníky zpět od konkurence.

V roce 2007 naplnily regály obchodů vanilková Coca-Cola a třešňová Coca-Cola Zero. Od té doby uběhlo více než 10 let a portfolio příchutí těchto limonád se nijak nerozrostlo. A právě to se značka rozhodla změnit a v letošním roce představí svou novinku; pomerančovo-vanilkovou příchuť.

Kate Carpenterová, ředitelka značky Coca-Cola, k nové příchuti uvedla:

Uvědomili jsme si, že naše portfolio příchutí je vlastně surový diamant. Prodej třešňové a vanilkové příchutě byl přitom v minulých letech velmi silný, a to jsme mu nedodali téměř žádnou marketingovou podporu.”

Carpenterová dále doplnila, že ačkoliv prodej ochucených nápojů rostl, tak si je kupovalo pouze 12 % jejich zákazníků. Takto zjistili, že si pro další příchutě lidé chodí ke konkurenci, což byl další důvod ke změně. Pomerančovo-vanilkovou příchutí chtějí zákazníkům připomenout bezstarostné letní dny a bude k dispozici v obchodech od 25. února. Prozatím však pouze pro americký trh.

Než se značka definitivně přiklonila k pomerančovo-vanilkové příchuť, byly ve hře další varianty. Konkrétně malina, citron a zázvor. Ty byly po krátký čas dostupné v Kanadě, nicméně během testování s cílovými skupinami se ukázala jako nejpopulárnější právě pomerančovo-vanilková varianta.

Pomerančovo-vanilková varianta se však narozdíl od svých předchůdkyň dočká i marketingové podpory a bude představena během mužského basketbalového turnaje NCAA March Madness. V tomto období bude exkluzivně podávána v řetězci restaurací Wendy’s.

Nová příchuť bude k dispozici v klasické variantě a také ve variantě bez cukru a současně si ji zákazníci budou moci dopřát v plechovkách i PET lahvích.

Podle Carpenterové chtějí pomocí nových příchutí oslovit zákazníky svou hravostí.

Novinka od Coca-Coly však přichází v době, kdy je americký trh se sladkými limonádami kritizován kvůli podporování nezdravého životního stylu. Navíc se v Americe mluví o zavedení daně ze sladkých nápojů. Současně průzkum agentury Beverage Marketing ukázal, že Američané v současnosti kupují častěji balenou vodu než slazené nápoje. Uvidíme tedy, jak se v této situaci povede nové příchuti od The Coca‑Cola Company.

Coca-Cola a český trh

Pokud rádi zkoušíte nové věci a nápoje Coca-Cola patří mezi vaše oblíbené, nezoufejte. Sice u nás prozatím nebude k dispozici pomerančovo-vanilková varianta, můžete si ale dopřát vanilkovou a třešňovou variantu.

Zdroje: Coca-Cola, Mediapost, Business Insider, USA Today

Kam dál?

Zaznamenali jste kampaně od Coca-Coly? V loňském roce spojila své síly s Ester Ledeckou a společně se vydaly na roadtrip. Zajímavost tohoto počinu bylo, že na kampaň na Instagramu byla nejdřív využita TV reklama jeho teaser.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.