Coca-Cola ulehčí svému plastovému svědomí. Balení plechovek bude nově z papíru

12. 12. 2019 | Petr Michl
Multi-pack balení plechovek Coca-Cola nebudou v Evropě obalená plastem, ale budou držet díky papírovému kartonu. Jde o potřebnou změnu. Coca-Cola je největším světovým znečišťovatelem plasty už dva roky po sobě.


Stávající plastem opásané multi-pack balení. Zdroj: Coca-Cola

Společnost Coca-Cola je největším producentem plastového odpadu na světě. Nyní se svou „plastovou stopu“ bude snažit snížit dílčím krokem. Balení plechovek, tzv. multipacky budou v příštím roce spojeny díky papíru, nikoliv plastu.

Změna se týká evropského trhu a s Coca-Cola Company na tom budou spolupracovat evropské subjekty Coca-Cola HCB a Coca-Cola European Partners. Balení plechovek bude přichyceno za horní část do kusu kartonu, papírového držáku KeelClip.


Nový systém KeelClip. Zdroj: Coca-Cola

Joe Franses, viceprezident udržitelnosti v Coca-Cola European Partners, prohlásil:  

„Inovace je klíčovým principem v naší práci týkající se udržitelných obalů. Právě plně recyklovatelný kartonový KeelClip, který dokáže plechovky přichytit a zajišťovat jejich stabilitu, je jedním z příkladů, jak se snažíme plnit naše závazky k odstranění všech nepotřebných a tvrdých jednorázových plastů z našich produktů.“

Investice do technologie KeelClip prý činí 16,5 milionu dolarů (přes 382 milionů korun). V praxi bude zaváděna v Evropě postupně. Nejprve v Polsku a Irsku. V průběhu příštího roku přijde na řadu také třeba Švýcarsko, Itálie nebo Rakousko. V roce 2021 by pak měla být pokryta celá Evropa včetně České republiky.


Větší detail systému KeelClip. Zdroj: Coca-Cola

Změna by celkově měla přinést úsporu až dva tisíce tun plastového odpadu a tři tisíce tun oxidu uhličitého v ovzduší. Je přitom jen jednou z řady iniciativ společnosti, která je dle žebříčku hnutí Break Free From Plastic největším znečišťovatelem plasty už dva roky po sobě. Coca-Cola vyrobí 200 tisíc lahví za minutu, za rok mohou přitom skončit vypité jako jako tři miliony tun odpadu.

Nyní to chce změnit iniciativou World Without Waste. V jejím rámci se snaží přijít s alternativními rozložitelnými obaly. Coca-Cola se zároveň zavázala do roku 2025 recyklovat stejný počet lahví, jaký denně koupí spotřebitelé po celém světě.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: