Copywriterka Y&R Indonesia umřela po 30 hodinách práce v kuse

17. 12. 2013 | Petr Michl
Copywriterka Y&R Indonesia umřela krátce poté, co si stěžovala na Twitteru na 30hodinovou směnu. Její poslední tweet zněl: "30 hours of working and still going strooong."

V sobotu umístila na Twitter copywriterka indonéské pobočky Young & Rubicam vzkaz stěžující si na 30hodinový pracovní zápřah: „30 hours of working and still going strooong." Brzy nato zkolabovala, den poté umřela.

 

Lidé z marketingových a PR agentur jsou aktivní uživatelé sociálních médií, a tato zpráva tak vyvolala velkou reakci - převážně s poselstvím, že za nejvyšší oběť tato práce skutečně nestojí. Odezva byla tak silná možná i proto, že před sedmi měsíci se odehrál podobný případ v Pekingu, kde 24letý pracovník tamního Ogilvy PR, Gabriel Li, dostal infarkt a umřel na svém pracovním stole. I tehdy média spojovala jeho smrt s přepracováním.

Mita Diran se pohybovala v agenturním byznyse od roku 2009, v Young & Rubicam pak pracovala od roku 2012 a mezi své klienty uvedla na LinkedIn značky MINI, Danone a Starwood Hotels . Její Twitter účet byl plný příspěvků popisující přesčasy v práci, nejčastěji s hashtagem #AgencyLife. V říjnu napsala: „Čím více času strávíte v kanceláři, tím víc přemýšlíte, že si sem přestěhujete postel. Nejlépe vedle větráku."

 

V dalším tweetu ze stejného měsíce uvedla: „První den v práci poté, co jsem byla tři dny nemocná, a jsem v kanceláři přes 12 hodin."  Krátce předtím publikovala lament o neexistujícím víkendu.

 

 

Dle indonéského zpravodajského portálu Merdeka napsal její otec Yani Syahrial na sociální síť Path v neděli tento vzkaz: „Zdravím všechny, od včerejší noci dosud leží moje dcera, která je copywriterka v Y&R , v komatu. Šance nejsou velké. Zkolabovala poté, co pracovala přesčas 3 dny po sobě. Pracovala nad svoje síly. Od té doby jsem nespal."

Určovat příčinu smrti skrze tweety je samozřejmě krátkozraké. Na druhou stranu není třeba zastírat, že lidé v marketingu často pracují přesčas pod velkým tlakem deadlinů - a to nejen v Asii, která je dlouhou pracovní dobou vyhlášená. AdAge uvádí na závěr svého článku reakci bývalé manažerky agentury BBH Cindy Gallop, která událost komentovala slovy: „Toto je nejhorší a nejextrémnější příklad toho, že naše odvětví musí změnit způsob podnikání." Něco takového není jednoduše splnitelné. Asi se však sluší připomenout, že položit svůj život za lépe otextovaný web nebo reklamu nestojí za to.

Tip redakce:

U podobného typu zpráv je těžké končit pozitivně. O mladé ženě v kreativní profesi v Asii, která má dost věčných přesčasů, jsme už jednou psali. Marina Shifrin naštěstí nebrala neustálé vyčerpání a ponocování v práci jako něco normálního. Dokázala dát svou výpověď s pomocí videa, které jí svou viralitou přineslo jistě řadu nových pracovních nabídek. Doteď zaznamenalo přes 17 milionů zhlédnutí.

Více si můžete přečíst v článku Dávám výpověď. Značka: Stylově a virálně!

Zdroje: adage.com, merdeka.com, venusbuzz.com

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.