Geico stlačuje své reklamy. A ani tentokrát je nepřeskočíte

13. 2. 2017 | Petr Michl
Tyto pre-rolly dokoukáte!

 

Pojišťovna Geico si je vědoma toho, že reklamy na pojištění samy o sobě nejsou ze své podstaty něčím, po čem by lidé toužili. U video reklam na internetu přichází proto po 5 vteřinách přeskočení...  Tedy toto platilo do roku 2015, kdy přišla jejich dvorní reklama Martin Agency s konceptem nepřeskočitelných reklam. O dva roky později přichází jejich další následovníci a i ty budete mít problém předčasně ukončit.

Úvodní myšlenka „unskippable ads“ spočívala v tom, že se děj reklamy po 5 vteřinách zastavil a tou dobou jste stejně to, co vám chtěla říct pojišťovna Geico, slyšeli. Nynější koncept je odlišný. Známý hlas voiceoveru říká: Následující reklama je stlačena pro pohodlí diváka.“ A poté se studiová scéna zachycená kamerou začíná stlačovat. Zleva doprava se posouvá po obrazovce stěna s nápisem GEICO a ničí všechno, co jí stojí v cestě.

Zaskočeni neobvyklostí tohoto přístupu a napjatí tím, co všechno stěna rozbije, spot stejně dokoukáte. A přitom si pochopitelně vyslechnete i něco o tom, jak lidé přešli ke Geico a ušetřili na pojištění auta.




Možná ještě poutavější jsou delší verze spotu, kde někdo z herců roztahovačnou zeď odsune a vy můžete nahlédnout, co ze stlačené scény zbylo. U prodejny dud (myšleno toho ve Skotsku používaného hudebního nástroje) toho moc není. 



Pojišťovny v reklamách obvykle straší, nebo se holedbají tím, nakolik jsou velké a důvěryhodné. Geico je kámoš, co vás na internetu pobaví svými bláznivinami. Počítá se s tím, že až si příště budete online sjednávat pojištění, vzpomenete si na něj.

Zdroj: Martin Agency

Kam dál?

Podívejte se určitě na „unskippable ads“ z roku 2015. Ani tyto reklamy ovšem nejsou prvním pokusem, jak zastavit diváky pre-rollů od kliknutí na „Přeskočit reklamu". Reklamní agentura Nail zvolila možná ještě účinnější způsob než GEICO - v kritických prvních pěti vteřinách diváky doslova vydírá: „Můžete tuto reklamu přeskočit, ale pak dostane toto štěňátko elektrickou ránu."



Podívejte se na to v článku Agentura vytvořila online video reklamu, kterou nedokážete přeskočit.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: