Reklama týdne: Kuchyňská odysea

7. 4. 2014 | Michl Petr
Objevovat nové chutě může být jak vesmírné dobrodružství. Reklama na máslo Lurpak posouvá kategorii „food porn" o několik úrovní výše.



Klient:
Lurpak
Země: Velká Británie
Agentura: Wieden + Kennedy London

Některé reklamy jsou postavené na výborném nápadu, jiné zdobí dokonalá exekuce. Oba dva aspekty se spojily u nového spotu na másla značky Lurpak vytvořeného agenturou Wieden + Kenedy. Ten přirovnává vaření k objevování vesmíru a navíc je v tomto duchu i natočen. V podkresu burácí skladba Tak pravil Zarathustra od Richarda Strausse, jež je neoddělitelně spojené s kultovním sci-fi filmem 2001: Vesmírná odysea.

Odkazy k vesmírným dobrodružstvím zde můžete pozorovat takřka v každém záběru. Zapnutí plynových hořáků pod hrnci připodobňuje zážeh motorů u rakety (mrkve), jež se má probít skrze atmosféru země. Obliny zelí připomínají planetu, průlet hlavičkami květáku pak pouť vesmírné lodě nebezpečnou oblastí. Vrcholem je pak zpomalený záběr žloutku dopadajícího do mouky a vytvářející kráter.

S pomocí výrobků Lurpak se tu překračují nové hranice: „...to je náš osud a dnes večer bude toto naše večeře," uzavírá voiceover reklamu, která posouvá kategorii „food porn" o několik úrovní výše. Mimochodem nejde u Lurpak o ojedinělý úkaz. Agentura Wieden + Kenedy dostala v roce 2011 v Cannes Zlatého lva v kategorii „Filmové řemeslo" za tuto poezii o omeletě dělané na másle. Něco nám říká, že by si toto ocenění zasloužilo i její nové dílo.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.